یاسوج- ایرنا- پس از احداث پل ۱۶۰ متری شهید طیب در روستای موگر شهرستان لنده توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد، دو خواهر شهید هدایت الله طیب پس از سال ها توانستند برادر شهید خود را زیارت کنند.

به گزارش ایرنا،احداث پل شهید طیب موگر یکی از مصوبات سفرهای استانی آیت الله رئیسی (سفر نخست به کهگیلویه و بویراحمد) بود.

مردم این روستا با استفاده از ابزار پرخطر «گرگر» از روی رودخانه مارون عبور می‌کردند که با اتمام این طرح این خطر برطرف می‌شود.

پروژه پل ۱۶۰ متری شهید طیب، با اعتبار هزینه شده ۱۹۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

احداث این پل بنا به وصیت شهید شاخص استان شهید هدایت الله طیب بوده است.شهید طیب دانش آموخته دوره دکتری از دانشگاه فلوریدای آمریکا که با شروع جنگ تحمیلی وارد جبهه حق علیه باطل شد.

این پروژه با حضور بهادری جهرمی سخنگوی دولت جناب آقای رئیسی، احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

یکی از خواهران این شهید گفت: از مسئولان قدردانی می کنم که این پل را احداث کردند و به وصیت برادرم عمل کردند.

این خواهر شهید گفت: سال ها بود که مردم این روستا از نبود راه دسترسی رنج می برند.

البته نباید از توجه ویژه دولت سیزدهم به خانواده شهدا غافل شد، از دیگر اقدامات دولت می توان به موضوع شهید نوری اشاره کرد.

شهید نوری از اهالی شهرستان لنده که سال هاست مادرش نابینا شده و با توجه به اینکه جاده دسترسی به مزار شهید در روستای "گَرَگ" وجود ندارد با دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد این مسیر احداث شد تا به سال‌ها چشم انتظاری مادر شهید پایان داده شود.

از جره تا پل!

پیمانجو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل ۱۰۰ درصدی پل روستای شهید طیب (موگر) خبر داد و افزود: این پل به بهره برداری رسید.

حمید رضا پیمانجو عنوان کرد: خواسته و یکی از آرزوهای همیشگی این شهید والامقام این بود که مردم به ویژه زنان و کودکان روستای موگر از خطر سنگین گرگر بر بالای رودخانه سخت و هولناک مارون رهایی یابند و وی وصیت کرده بود که پس از شهادت من را در زادگاهم موگر" به خاک بسپارید.

دیگر انگشتان دست این روستائیان قطع نمی شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: پل شهید طیب به طول ۱۵۶ متر احداث شد و خبر خوب اینکه این پروژه به همت راهداری و پیمانکار در دهه فجر امسال افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت.

سید علی احمدزاده افزود: مردم در روستای شهید طیب برای عبور از رودخانه مارون از جره استفاده می کردند که منجر به قطع انگشتان دست و دیگر مشکلات برای آنها می‌شد که در دولت سیزدهم کلنگ‌ احداث پلی بر روی رودخانه مارون به زمین زده شد.

پل شهید طیب خدمتی ماندگار از سوی دولت سیزدهم

بهادری جهرمی گفت: بهره برداری از این پل به عنوان مطالبه شهید طیب از مسوولان یک وظیفه برای مسوولان دولت سیزدهم محسوب می شود.

علی بهادری جهرمی بیان کرد: این خدمت کوچکی از مسوولان دولت سیزدهم در راستای عمل به وصییت این شهید طیب است.

جهرمی اضافه کرد: نیاز است مسوولان با ادامه دهنده راه شهدا خدمت رسانی به مردم را در اولویت قرار دهند.

نگاهی به زندگی شهید هدایت الله طیب؛ از فلوریدا تا کهگیلویه

شهید هدایت الله طیب در نیمه شب چهاردهم مرداد سال ۱۳۳۳ در روستای موگر از توابع شهر سوق در استان کهگیلویه و بویراحمد دیده به جهان گشود.

وی برای ادامه تحصیل راهی شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان شد و در مدرسه ۲۵ شهریور (شهید بخردیان کنونی) تحصیلات متوسطه خود را گذراند.

شهید طیب در دوران دبیرستان به فعالیت علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی پرداخت تا اینکه در خردادماه سال ۱۳۵۳ عوامل ساواک مقابل دبیرستان ۲۵ شهریور بهبهان او را دستگیر و به گچساران منتقل کردند.

وی در روز پانزدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چندماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشکده کشاورزی سنت پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل خود را آغاز کرد.

او در آمریکا نیز آرام نگرفت و فعالیت‌های ضد رژیم پهلوی خود را گسترش داد و به فعالیت‌های ضد استکباری تبدیل کرد و با برپایی جلسات سخنرانی، به هدایت جوانان مسلمان ساکن آمریکا اقدام کرد و با همکاری تعدادی از دانشجویان مسلمان به تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا در ایالت فلوریدا اقدام کرد و هشتم تیرماه سال ۱۳۵۸ در یک انتخابات به عنوان نماینده دانشجویان سنت پترزبورگ فلوریدا انتخاب شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که کمتر از ۲ ماه از آغاز جنگ نگذشته بود به وطن بازگشت تا در دفاع از وطن اسلامی تلاش کند و با توجه به اینکه او در دوران سربازی دوره سلاح‌های سنگین را فرا گرفته بود، پس از ورود به ایران خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران معرفی و پس از سپری کردن دوره یک ماهه آموزش نظامی در شیراز، مدت شش ماه را در جبهه‌ آبادان خدمت کرد.

او در آبان ماه سال ۱۳۶۰ برای بار دوم به جبهه‌ اعزام شد و به عنوان معاون گروهان رزمی حضرت مهدی (عج) فعالیت خود را آغاز کرد و همزمان با شروع عملیات فتح المبین، فرماندهی تانک‌های چیفتن را بر عهده گرفت،این شهید والامقام پنج روز بیشتر از سال ۶۱ نگذشته بود که در منطقه رقابیه به فیض شهادت نائل شد.

بخش سوق با بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت داری ۷۵ روستای بزرگ و کوچک است.

شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه با چهار بخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان ۴۱۷ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.