اسلام‌آباد- ایرنا- دولت پاکستان موضع‌گیری برخی کشورها و سازمان‌های بین المللی درباره انتخابات اخیر این کشور را غیرواقعی توصیف کرد و گفت: اسلام‌آباد علیرغم تهدید جدی تروریسم ناشی از حمایت خارجی، انتخابات عمومی را موفق و مسالمت‌آمیز برگزار کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ممتاز زهرا امروز در بیانیه‌ای برخی موضع‌گیری‌های خارجی درباره انتخابات پاکستان را حیرت انگیز خواند و افزود که اظهارنظر منفی علیه انتخابات ما با تجدید تهدیدات فزاینده امنیتی ناشی از حمایت خارجی از تروریسم، غیرواقعی است.

وی افزود: برخی اظهارات از خارج، مغایر با واقعیت است. قطع اینترنت در سراسر کشور در روز انتخابات وجود نداشت بلکه فقط خدمات تلفن همراه برای جلوگیری از حوادث تروریستی در روز رای‌گیری به حالت تعلیق درآمد. روند انتخابات پاکستان نشان داد که نگرانی های بسیاری از مفسران نابجا بوده است.

در این بیانیه آمده است: پاکستان این انتخابات را به عنوان بخشی از تعهد خود به ایجاد یک جامعه باثبات و دموکراتیک برگزار کرد. اسلام‌آباد برای توصیه سازنده دوستان خود ارزش قائل است اما اظهار نظر منفی حتی قبل از اتمام فرآیند انتخابات نه سازنده است و نه عینی.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد این کشور از لحن منفی برخی از اظهارات خارجی تعجب می کند که نه پیچیدگی روند انتخابات را در نظر می گیرند و نه استفاده آزادانه و مشتاقانه از حق رای ده ها میلیون پاکستانی را تایید می‌کنند.

براساس این گزارش، شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان همچنان ادامه دارد. تازه‌ترین نتایج غیررسمی شمارش آرای انتخابات عمومی در پاکستان، تکلیف ۲۵۰ کرسی مجلس ملی را مشخص کرد.

نامزدهای وابسته به حزب عمران خان تا کنون ۹۹ کرسی، مسلم لیگ نواز ۷۱، حزب مردم ۵۳ کرسی و جنبش متحده قومی نیز ۱۷ کرسی کسب کرده‌اند. حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان نیز توانست کرسی مجلس ملی از منطقه «پاراچنار» را بدست آورد.

همچنین گزارش‌ها از پیشتازی نامزدهای انتخاباتی حزب مسلم لیگ نواز در کسب اکثریت کرسی‌های مجلس ایالت پنجاب حکایت دارند. حزب مردم نیز موفق به کسب بیشترین کرسی‌های مجالس ایالات سند و بلوچستان شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته طی پیامی برگزاری موفق انتخابات سراسری پارلمانی در پاکستان را که نشان دهنده جایگاه قوی مردم سالاری در این کشور است، به دولت و ملت آن تبریک گفت.

رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان نیز برگزاری موفق و مسالمت آمیز انتخابات عمومی را به دولت و ملت دوست و همسایه پاکستان تبریک گفت.