قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم از افتتاح ۳۲طرح به برکت ایام الله دهه مبارک فجر به ارزش یکهزار و ۷۷۳ میلیارد ریال و در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان مرزی خبر داد.

محمد محمد حسینی شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه شهید حسین پور جعفری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مدرسه ۶ کلاسه فاطمیه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و مدرسه ۶ کلاسه خلفان خالدین با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در شهر قشم از جمله طرح های بهره برداری شده هستند.

وی ادامه داد: افتتاح مدارس ۱۲ کلاسه سلخ با ۳۰۰ میلیارد ریال، ۶ کلاسه سوزا با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، سه کلاسه ریگو با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، سه کلاسه گوری با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، سه کلاسه نقاشه با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، سه کلاسه ملکی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و سه کلاسه گامبرون با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده در ایام دهه فجر امسال در بخش شهاب این شهرستان است.

فرماندار قشم اضافه کرد: افتتاح ۲۲ زمین چمن مصنوعی محله ای در شهرهای طبل، درگهان، لافت و سوزا و روستاهای دولاب، مسن، گوری، گورزین، سهیلی، ریگو، باسعیدو، کنارسیاه، رمچاه، حمیری، دفاری، هلر، سرریگ و گیاهدان به ارزش ۶۱۸ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان مرزی به‌ شمار می‌رود.

۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن آغاز ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن نیز سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

پیروزی مردم ایران در روز ۲۲ بهمن رنگین کمانی از جلوه های دست یاری قدرت الهی بر مردمانی است که با دستان خالی برای دفاع از میهن خود به پا خواستند.

در این روز با شکوه و تاریخی کلام مسیحایی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حلاوت پیروزی را در کام ملت ایران چشاند.

معجزه کلام امام روح الله (ره) انسجام و بهم پیوستن قلب میلیون انسان برای ستیزه با بیدادگران داخلی و خارجی را مهیا کرد.

۲۲ بهمن پیش آهنگ عطر دل نواز آزادی به جای بوی باروت و بهار خجسته به جای زمستان طولانی غبار گرفته بر ایران است.

این روز باشکوه و تاریخی طلوع شکسته شدن قفس ها و پرواز پرستوهای آزادی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.