۱۸ طرح ورزشی در قشم همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود

قشم - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم از افتتاح ۱۸ طرح ورزشی با هدف توسعه زیرساخت‌ها و افزایش اماکن ورزشی نگین خلیج فارس همزمان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این جزیره خبر داد.

رضا دریایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این طرح ها شامل ۱۶ زمین چمن مصنوعی و ۲ سالن چند منظوره ورزشی است.

وی ادامه داد: زمین های چمن محله ای با اعتبار ۱۷ هزار میلیون ریال در روستای گوری، ۱۵ هزار میلیون ریال در شهر درگهان، ۲۲ هزار میلیون ریال در شهر لافت، پنج هزار میلیون ریال در روستای کمال آباد، ۱۳ هزار میلیون ریال در روستای گورزین، ۱۴ هزار میلیون ریال در روستای سهیلی و ۱۰ هزار میلیون ریال در روستای ریگو افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم توضیح داد: افتتاح زمین های چمن محله ای در روستاهای باسعیدو با ۲۱ هزار میلیون ریال، روستای کُنار سیاه با ۲۰ هزار میلیون ریال، روستای رمچاه با ۳۴ هزار میلیون ریال، روستای باغ بالا با هفت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، روستای نخل گُل با ۱۱ هزار میلیون ریال، روستای حمیری با ۱۴ هزار میلیون ریال، روستای دفاری با ۹ هزار میلیون ریال و روستای هلر با ۱۶ هزار میلیون ریال از دیگر طراح های ورزشی هستند که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

دریایی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر امسال، ۲ باب سالن ورزشی چند منظوره با اعتبار ۱۲۸ هزار میلیون ریال در روستای سریگ و ۸۹ هزار میلیون ریال در روستای گیاهدان این جزیره افتتاح و به بهره برداری می رسد که این سالن ها دارای امکانات کامل هستند و برای ورزش‌های توپی، رزمی و نظایر آن کاربرد دارند.

وی گفت: با بهره برداری از این ۱۸ طرح ورزشی بیش از ۱۹ هزار مترمربع به فضای ورزشی جزیره قشم نگین خلیج فارس اضافه می شود.

از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به نام دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی نام‌ گذاری شده و در این ایام مبارک همزمان با بهره برداری از طرح‌های عمرانی برنامه مختلفی نیز در استان ها، شهرها و بخش های مختلف کشور برگزار می شود.

ایام الله دهه فجر مایه فخر و مباهات ایرانی ها و الهام بخش ملت هایی است که در جستجوی آزادگی و استقلال واقعی هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha