سمنان - ایرنا - همزمان با چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی و در شب ۲۲ بهمن، مردم شهرهای مختلف استان سمنان بانگ «الله اکبر» بر پشت بام خانه‌ها و ساختمان‌ها سردادند و یادآور روزهای پرشور پیروزی انقلاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی و در شب ۲۲ بهمن، در مناطق مختلف استان سمنان همزمان با سراسر کشور بانگ الله اکبر بر فراز شهر و پشت بام خانه ها طنین‌انداز شد.

کودکان پنج تا ۱۰ ساله، جوانان دیروز و ریش‌سفیدان امروز، کودکان دیروز و جوانان امروز، جای جای شهرها و روستاهای استان سمنان از دقایقی قبل و از ساعت ۲۱ شامگاه ‌شنبه، در هوای سرد زمستانی این استان بر پشت‌بام خانه‌ها، کوی و برزن ها و مکان‌های عمومی منتظر ایستادند و راس ساعت ۲۱ بار دیگر در لبیک به آرمان های انقلاب اسلامی، گلبانگ خاطره‌انگیز الله اکبر سر دادند.

ساعت ۲۱ شب بیست و دوم بهمن برای جوانانی که در فجر انقلاب در سال ۱۳۵۷ حضور داشتند چنان وجدآور است که حتی از صدای این شیردلان امروز هم رعشه به تن دشمنان می‌افتد.

فریاد الله اکبر هزاران عاشق و رهرو خون پاک شهدا و امام راحل در این شب به یادمادنی بر پشت بام ها، یادآور فریادهای ملت مظلوم ایران در روزهای پیش از انقلاب و تداعی کننده خروش، اعتراض و عظمت ملت ایران در آن روزهای خفقان است.

نوای الله اکبر در واقع فریادهای آکنده از خشم، نفرت و آه مادران و پدرانی بود که فرزندانشان به دست رژیم طاغوت کشته شدند و امروز در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم سمنان با اقتدار بار دیگر به یاد آن روزها و پاسداشت خون شهدا گلبانگ الله اکبر سر دادند.

به گزارش ایرنا، خیابان‌ها و بوستان‌های شهر سمنان نیز با نورپردازی‌های زیبا با سه‌رنگ پرچم غرورآفرین کشور مزین شده و بوستان‌های شهر نیز با نورافشانی‌های زیبا شاهد جشن انقلاب هستند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با دعوت از آحاد مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و اعلام زمان و مکان برگزاری راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، گفت: این رویداد دشمن‌شکن در ۶۰ نقطه از استان پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام عباس خرمیان در نشست با خبرنگاران افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر سمنان از میدان سعدی به سمت میدان امام خمینی(ره) از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود و طبق برنامه سخنران این رویداد سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی است.

وی یادآور شد: راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر شاهرود از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه و از میدان جمهوری اسلامی به سمت میدان آزادی و در شهر دامغان ساعت ۱۰ از میدان امام خمینی(ره) به سمت چهارراه چشمه‌علی برگزار می‌شود.

این مسوول ادامه داد: در میامی راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن ساعت ۱۰ از میدان بسیج بسمت میدان امام رضا(ع) و در گرمسار در همین ساعت از میدان انقلاب اسلامی به سمت میدان امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری این راهپیمایی در مهدیشهر ساعت ۱۰ فردا از میدان امام خمینی(ره) به سمت حسینیه المهدی (عج)، بیان کرد: در آرادان راهپیمایی در همین ساعت از مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت میدان امام خمینی(ره) و در سرخه نیز از میدان ولیعصر(عج) به سمت حسینیه شهداء برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، به برکت دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷۶۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به طرح‌هایی سال گذشته، افتتاح شد.