وزیر اقتصاد: تدبیر دولت سیزدهم اصلاح روند اقتصادی برای مصونیت کشور است + فیلم

سمنان - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه دولت سیزدهم با تدبیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی اصلاح روندها به ویژه در بخش اقتصاد برای مصون کردن کشور از گزند برنامه دشمنان است.

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی روز یکشنبه در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر سمنان در میدان امام خمینی(ره) این شهر بیان کرد: در میانه فشارهای دشمنان رویکرد دولت سیزدهم مرتفع کردن نقطه ضعف ها است و یکی از ضعف های اقتصاد کشور وابستگی به نفت به جای تمرکز بر تولید بود. کشور به دلیل توزیع امکانات تمرکزگرا شده بود به جای اینکه تکیه بر توان استانها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: وابستگی به درآمدهای نفتی نقطه ای بود که دشمن بر آن دست گذاشت و تدبیر آیت الله رئیسی رییس جمهور این است که ساختار اقتصادی اصلاح شود تا در گام اول دشمن ناامید شود و سپس وضعیت اقتصادی کشور نیز بهبود یابد.

خاندوزی با بیان اینکه محور برنامه توسعه هفتم در پنج سال آینده عبور از اقتصادی نفت‌محور به اقتصاد تولیدمحور و دانش‌بنیان است، ادامه داد: در این برنامه هدفگذاری اقتصادی است که بخش های مولد در آن نقش داشته باشند نه بخش‌های دلال.

توانمندکردن استان ها

وی یادآور شد: اجرای این نقشه ملت را از آسیب‌های اقتصادی دشمنان مصون می‌کند. یکی از رویکردهای دولت سیزدهم توانمندکردن استانها در این مسیر است.

سمنان از استانهای موفق در حوزه اقتصادی است، افزود: اکنون هدف این است که در برنامه دولت سیزدهم استانها در توزیع عادلانه ثروت توانمند شوند.

این مسوول اضافه کرد: دشمنان به دنبال محدودیت مرزهای سیاسی و اقتصادی انقلاب اسلامی ایران هستند، اما اکنون مرزها گشوده شد و آرام آرام تمام منابع به داخل کشور بازمی‌گردد و مسیر حرکت و همکاری با سازمان همکاری های شانگهای و اقتصادهای نوظهور در گروه بریکس اتفاق افتاد تا مکر تحریم ها علیه کشور، تدبیر و علاج شود.

خاندوزی ابراز کرد: بازگشت شیرینی و رونق به سفره‌های مردم در حال رخ دادن و گره ها یک به یک در حال گشایش است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیش از ۱۶۰ واحد راکد صنعتی در استان سمنان در دولت سیزدهم احیا شد که از جمله تلاش‌ها در حوزه اقتصاد است.

وی ادامه داد: برخی به اشتباه می‌پندارند پیام سفرهای استانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور فقط بازدیدها است، اما هدف اصلی سفرهای رییس جمهور توزیع عادلانه ثروت و توانمندسازی استان‌ها است.

وی یادآور شد: پرداخت مالیات واحدهای صنعتی در محل استقرار و تمرکز حساب بانکی و گردش مالی واحدهای تولیدی در داخل استان‌ها برای توانمندسازی استان‌ها مدنظر قرار گرفت.

به گفته وی، فعالیت درگاه الکترونیکی مجوز کسب و کار برای تسریع و تسهیل‌گری در انجام امور اداری و کاهش ۵۰ درصدی بخشنامه‌های حوزه فعالیت گمرکی و اقتصادی در سال ۱۴۰۲ و پیش‌بینی کاهش بیشتر بخشنامه‌ها از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: دولت سیزدهم برای بهبود شرایط در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد، در مواردی که ۱۲ سال قانون کشور بود، تحول ایجاد کرد.

وزیر اقتصاد: ۲۲ بهمن تبلور وحدت ملت ایران است

۲۲ بهمن تبلور خودباوری ملت

خاندوزی افزود: ۲۲ بهمن تبلور وحدت ملت، خودباوری و توانمندی برای سعادتمندی و پیروزی انقلاب اسلامی است. در نگاه تمدنی و تاریخی، درخت انقلاب اسلامی نیازمند مراقبت و نگهبانی است.

وی اضافه کرد: ملت ایران با استقامت ۴۵ ساله، انقلاب اسلامی را در منطقه و جهان معرفی کرد، امروز دشمنان می‌هراسند، ایران دست‌ساخته‌های جوانان نخبه خود را صادر کرد و در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد.

وی تصریح کرد: جغرافیای سیاسی منطقه بر مدار دستان پرهمت مردم ایران می‌چرخد.

خاندوزی بیان کرد: ملت ایران با حضور پرشور در عرصه‌های مختلف، به دشمنان اجازه سوءاستفاده نمی‌دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: پس از سال‌ها جنگ تحمیلی و تحریم، کشور دچار مشکلاتی از جمله در مسایل اقتصادی است، اما دولت سیزدهم اهتمام خود را در بهبود امور به‌کار گرفته است، در گذشته تمرکز اقتصاد کشور در فروش نفت بود و دشمنان نیز بر این مساله دست گذاشته بودند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha