دزفول – ایرنا – دوازدهمین زمین چمن مصنوعی دزفول در راستای نهضت ساخت زمین های ورزشی در این شهرستان روز سه شنبه در کوی زیباشهر  به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس اداره ورزش و جوانان دزفول در این آیین بهره برداری از این زمین چمن مصنوعی گفت: نهضت ساخت زمین های چمن مصنوعی ۲ سال پیش در ساز و کاری ابتکاری و فرادستگاهی در دزفول آغاز شد که این طرح در حال به ثمر رسیدن است.

خادمعلی تهذیبی افزود: احداث ۲۱ زمین چمن شامل ۱۴ زمین چمن مصنوعی و هفت زمین چمن طبیعی در سطح شهرستان دزفول طی ۲ سال اخیر آغاز شده است که امسال با افتتاح امروز ۱۲ زمین چمن به بهره برداری و ۱۰ زمین نیز در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی کوی زیباشهر سال ها پیش احداث شده بود که پس از گذشت زمان، رول چمن آن از بین رفته و به اصطلاح به موکت تبدیل شده بود که با توجه به اهمیت بازسازی اساسی این زمین ورزشی، تعویض چمن مصنوعی آن در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره ورزش و جوانان دزفول تصریح کرد: چمن مصنوعی این زمین با پیگیری مسوولان شهرستان توسط بنیاد مستضعفان تامین و عملیات تعویض و بازسازی آن انجام شد که با اقدام های انجام شده این چمن مصنوعی بصورت نو و یکپارچه در اختیار اهالی کوی زیباشهر قرار گرفته است.

تهذیبی تصریح کرد: علاوه بر ۱۲ زمین چمن مصنوعی احداث شده در دزفول از محل هدایای بنیاد مستضعفان، چهار زمین چمن طبیعی و سه زمین چمن مصنوعی دیگر نیز از محل اعتبارات نفت در این شهرستان احداث شده است.

به گزارش ایرنا، جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

بیش از ۱۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده ذیل ۴۹ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف در دزفول وجود دارد. همچنین این شهرستان افزون بر ۵۰۰ مدال آور کشوری و بین المللی دارد.

علاوه بر این طرح ها، اوسط بهمن ماه جاری نیز تفاهم نامه احداث ۱۲ زمین چمن مصنوعی در مناطق محروم شهر دزفول با اعتبار اولیه ۸۴ میلیارد ریال طی آیینی میان شهرداری، اداره ورزش و جوانان و فرمانداری دزفول به امضا رسید که احداث ۱۲ زمین چمن مصنوعی در مناطق محروم و کم برخوردار شهر دزفول موجب ارتقای چشمگیر سرانه ورزشی و افزایش عدالت در دسترسی به زیرساخت‌های ورزش می‌شود.