شیراز-ایرنا-یک فعال اقتصادی در استان فارس معتقد است: توسعه صنعتی در هر منطقه‌ای باید همراه با توسعه فضای سبز و رعایت استانداردهای محیط‌زیست باشد و اگر این تکلیف مورد غفلت قرار گیرد، محیط زیست را با چالش‌های بسیاری مواجه می‌کند.

حسین غلام‌زاده روز چهارشنبه در این باره به ایرنا اگفت : تجربه عسلویه و استقرار صنایع و توجه نکردن به ایجاد فضای سبز متوازن با توسعه صنعت نباید مجددا در کشور تکرار شود.

این فعال صنعتی افزود: ناترازی گاز در کشور و محدود کردن مصرف سوخت پاک(گاز)در فصل زمستان و تکلیف به مصرف سوخت جایگزین (مازوت) رویکرد مناسبی برای حفاظت محیط زیست و اقتصاد مقاومتی نیست و می‌تواند حتی موجبات کاهش تولید را فراهم کند.

مدیرعامل مجتمع صنعتی سیمان استهبان اضافه کرد: به منظور افزایش سرانه فضای سبز مناطق گرمسیری و مناطقی که توسعه صنعتی آن به سرعت در حال پیشرفت است، ضرورت دارد جهت کارآمد نمودن ظرفیت‌های موجود برای توسعه فضای سبز، قانون منع تغییر کاربری اراضی کشاورزی مورد بازنگری قرار گرفته و دست صاحبان اراضی را برای توسعه درختکاری باز کرده تا با استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود سرانه سبز را در وضعیت مناسبی قرار دهند.

رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لامرد گفت: مسکن نیاز امروز و ضرورت انکارناپذیر فردای کشور است و نقش صنایع سیمان و آهن در این موضوع اثرگذار و غیرقابل انکار است‌.

غلام‌زاده ادامه داد: به منظور تحقق شعار دولت برای تأمین مسکن جوانان ضرورت دارد متولیان تأمین انرژی در فصل زمستان که فصل کار و ساخت و ساز اماکن مسکونی و رونق پروژه های عمرانی است صنایع سیمان و آهن، با محدودیت مصرف سوخت گاز مواجه نشوند که تولید جوابگوی مصرف و باعث تغییر قیمت در بازار شود.

این فعال اقتصادی امروز و مدیر عمرانی دیروز که سالیان متوالی در امر حمل ونقل صنعت سیمان فعال بوده خواستار توجه ویژه متولیان این حوزه به مشکلات آنها و برطرف کردن محدودیت‌های مصرف سوخت به منظور کارآمد شدن جامعه حمل و نقل شد.