همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: مردم با بصیرت و بیدار استان یکبار دیگر با حضور حماسی خود در پای صندوق های رای و انتخاب افراد اصلح و شایسته دشمنان نظام را مایوس کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در همایش «ایران قوی، مشارکت حداکثری» با حضور مدیران مدارس ناحیه یک و دو همدان افزود: ملت ایران همچنان که در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضور گسترده داشتند باید با صلابت و قدرت با انتخاب افراد شایسته و اصلح حضور یابند.

وی در مورد اهمیت ۲ انتخابات ۱۱ اسفند ماه (مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی) گفت: انتخابات مجلس خبرگان با توجه به ماموریت این مجلس در خصوص مراقبت و توجه به مبانی رهبری بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

استاندار همدان با بیان اینکه در بعد قوانین مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اظهار کرد: از افرادی که راهی مجلس می شوند انتظار است که قوانین دست و پا گیر که مانع رشد و تعالی کشور است را پالایش کنند.

قاسمی فرزاد افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توقع احداث جاده،آسفالت و ارائه خدمات شهری نداریم بلکه از آنها می خواهیم مسیر رشد و تعالی را باز کنند.

وی به نقش بی بدیلی فرهنگیان برای مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: دانش آموزان رای اولی که در استان حدود هفت هزار نفر هستند با ترغیب و تشویق معلمان و فرهنگیان حضور گسترده ای در انتخابات ۱۱ اسفند خواهند داشت.

استاندار همدان انتخابات در کشور را مولفه بسیار مهم دانست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امام راحل حتی وقتی مردم به عنوان رهبر جامع الشرایط به وی اقتدا کردند به این موضوع بسنده نکرد و آن را با حضور مردم و رای به جمهوری اسلامی با ۹۸.۲ به ثبت رساند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به رای مردم اهمیت قائل است و معتقد است که کشور و سرنوشت ملت را انتخابات تعیین می کند.

استاندار همدان گفت: کشور ایران به دلیل اهمیت در منطقه در قلب و شاهراه حیاتی جهان قرار دارد و از نظر منابع و انرژی و موقعیت دسترسی در موقعیت خاص و ویژه قرار گرفته و به همین دلیل همیشه مورد توجه بیگانگان بوده و هست.

قاسمی فرزاد افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن سعی کرد با کودتا این کشور را تجزیه کنند و زمزمه های تجزیه طلبی آغاز و نقشه های زیادی برای تجزیه ایران کشیده شد و با وجود ترفندهای مختلف دشمنان موفق به این کار نشدند.

وی ادامه داد: پس از ناکامی در تجزیه طلبی، صدام را تشویق به جنگ با ایران کردند که با دلاور مردی و ایثارگری مردم و رزمندگان اسلام این توطئه هم خنثی شد.

وی تاکید کرد: بن مایه این کشور و ملت، مبانی فرهنگی و اعتقاد به اسلام و قرآن است به گونه ای که دشمنان در بدترین شرایط که به این ملت فشار آوردند نتوانستند این مبانی اعتقادی را از ملت ایران بگیرند.

استاندار همدان اظهار کرد: دشمنان در سال گذشته نیز یک اقدام ترکیبی و همه جانبه با هدف دو قطبی کردن جامعه پیاده کردند که با هدایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری و بیداری مردم ناکام ماندند.

قاسمی فرزاد افزود: ملت ایران با بصیرت ترین مردم هستند و اگر چه در شرایط سخت و تنگناهای اقتصادی قرار دارند اما می دانند اگر بخواهند دست از نظام و انقلاب بکشند سرنوشتی بهتر از عراق و سوریه نخواهند داشت.

استاندار همدان گفت: امید بستن به اقدامات ترکیبی، فشار اقتصادی، سیه نمایی، تبلیغات مسموم، بزرگ نمایی ضعف ها و بدجلوه دادن مسوولان در برابر مردم همه اقداماتی است که دشمنان برای کشور ایران انجام می دهند.

وی ادامه داد: اقدامات خارج کشور تصادفی نیست بلکه حساب شده است و فشارهای مضاعف در عرصه اقتصاد برای به ستوه آمدن مردم، اتهام زنی در عرصه مجازی و مورد هجمه قرار دادن افراد، از دیگر اقدامات دشمنان است.

قاسمی فرزاد افزود: اگر در این مقطع تسلیم خاص دشمن شویم و در مسیر آنها قرار گیریم بدون شک تجزیه، نابودی و اضمحلال کشور را خواهیم داشت و مردم ایران می دانند اگر ذره ای از انقلاب و ارزش ها کوتاه بیایند چه سرنوشت تلخی در انتظار آنها خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ایران در برابر اتفاقات با روشنگری و بصیرت تصمیم می گیرد و با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه این حماسه را نشان دادند و دشمن را غافلگیر کردند به گونه ای که دشمنان دچار انزجار شدند و حتی در رسانه ها این حضور پرشور را منعکس نکردند.

استاندار همدان اضافه کرد: برای اینکه این کشور، پرچم و ملت استمرار داشته باشد ملت باید متحد و منسجم در پای صندوق های رای حضور یابند چراکه مشارکت حداکثری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

تشکیل قرارگاه «ایران قوی و حضور حداکثری» در همدان به عنوان اولین استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب حضور حداکثری در پای صندوق های رای است و بر این اساس این اداره کل به عنوان اولین استان، قرارگاه «ایران قوی و حضور حداکثری» را تشکیل داد.

رسول شیدایی با بیان اینکه این قرارگاه در شورای آموزش و پرورش مصوب و سپس تشکیل شد افزود: فرهنگیان و دانش آموزان در همه زمینه ها و عرصه ها پشت انقلاب اسلامی بودند و هستند و حضوری فعال دارند و در انتخابات هم حضور پرشور خواهند داشت.

وی ادامه داد: یکی از ساحت های ۶ گانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است که در این راستا همه فعالیت های این اداره کل در یک ماه گذشته با موضوع انتخابات بوده است.

شیدایی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن تکلیف سیاسی، جلسات تبیین معلمان و مدیران، برگزاری آموزش خانواده با موضوع انتخابات و مسابقه کتابخوانی فصل انتخاب از جمله برنامه های این اداره کل در راستای انتخابات ۱۱ اسفند است.

وی تاکید کرد: فرهنگیان و دانش آموزان استان با حضور گسترده و پرشور در پای صندوق های رای بار دیگر سیلی محکمی بر دهان دشمنان می زنند و نقشه های آنها را خنثی می کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.