شهرری - ایرنا - همزمان با سالروز ولادت با سعادت بزرگ جانباز کربلا حضرت ابالفضل العباس (ع)، روز چهارشنبه جمعی از مسئولان شهرستان ری با سه تن از جانبازان والامقام دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، در این دیدارها که با حضور حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)، فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران، فرمانده ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم (ع)، شهردار منطقه ۲۰ و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری انجام شد، حاضرا ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز، از مقام والای جانبازان و ایثارگران قدردانی کردند.

چهارم شعبان سالروز ولادت پرچمدار بزرگ کربلا حضرت ابوالفضل(ع) است؛ بزرگمردی که صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازی کرد، قمر بنی هاشم آموزگار شجاعت، رشادت، ایثار و دلاوری شد و نشان داد که برای جهاد در راه حق باید تا آخرین نفس ایستادگی کرد و هرگز از پای ننشست.

تجلیل فرماندار بهارستان از سه تن از جانبازان گرانقدر بخش گلستان

براساس این گزارش همچنین همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، فرماندار بهارستان به همراه امام جمعه بخش گلستان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و مدیریت شهری گلستان با حضور در منزل سه تن از جانبازان سرافراز دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران، از ایثار و جانفشانی های ایشان تجلیل کردند.

عبدالله نوحی فرماندار بهارستان در دیدار با سه تن از جانبازان دفاع مقدس آقایان علی اصغر اصلانی ، محمد جعفر باقری و ظریف الله زرنقی بخش گلستان که صبح امروز به مناسبت سالروز میلاد سردار رسید کربلا حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز انجام شد، اظهار داشت: امروز به برکت خون پاک شهدای گرانقدر، صبر و بردباری جانبازان و گذشت و فداکاری خانواده های شهدا، ملت سرافراز ایران اسلامی به سوی رشد و تعالی پیش می رود.

سرپرست فرمانداری ملارد: جانبازان اسوه‌های ایمان، اخلاص و فداکاری هستند

امین اسدی سرپرست فرمانداری ملارد در جشن تجلیل از ۱۶۰ جانباز سرافراز بخش مرکزی این شهرستان ملارد گفت: جانبازان اسوه‌های ماندگاری از ایمان، اخلاص و فداکاری در راه دین و ارزش‌های الهی و انقلابی هستند که با ایثارگری خود درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی را آبیاری کردند.

وی اظهار داشت: جانبازان پشتوانه های محکم نظام و سرمایه های ارزشمند انقلاب هستند و بالاترین خدمتی که می توان انجام داد خدمت صادقانه است.

اسدی خاطرنشان کرد: جانبازان انقلاب اسلامی در تحقق جهاد تبیین نقش آفرین هستند و در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز می توانند نقش ویژه ایفا کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حضور گسترده آحاد مردم در صحنه‌های مختلفِ دفاع از کشور اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات دسیسه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

بر اساس این گزارش در این مراسم که به پاس قدردانی از زحمات و ایثارگری ۱۶۰ جانباز سرافراز بخش مرکزی ملارد برگزار شد، با اهداء تندیس یادبود و لوح سپاس از آنان تجلیل بعمل آمد.

آیین بزرگداشت «روز جانباز» در شهرستان دماوند

همزمان با سالروز میلاد با سعادت جانباز کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز آیین بزرگداشت «روز جانباز» در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، سرهنگ نجفی فرمانده سپاه شهرستان دماوند، صدیفی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ دماوند، خانجانی رئیس اداره حفظ نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین میرشریفی امام جمعه شهر آبسرد، حجت‌الاسلام اسفندیار نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان دماوند، صادقعلی فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان دماوند، دانش‌آموز معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند، عبدالهی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، اعضای شورای اسلامی شهرهای دماوند، آبسرد و کیلان و ... حضور داشتند.

شایان به ذکر است شهرستان دماوند یک هزار نفر جانباز هشت دفاع مقدس دارد که ۴۲۷ نفر بالای ۲۵ درصد هستند.

همچنین در این مراسم با حضور مسئولان شهرستان دماوند از تعدادی از جانبازان و خانواده‌شان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به‌عمل آمد.

فاطمه صدیفی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت:جانبازان سند زنده حقانیت انقلاب اسلامی و اسناد غیرقابل انکار از نیروهای ارزنده و جوانان انقلابی این مرز و بوم هستند که در برابر هرگونه خطر و حادثه به صحنه آمدند و چه بسیار زیبا نامگذاری رو میلاد حضرت عباس (ع) با روز جانباز که خود پرچمدار حریم ولایت بود.

وی افزود: جانبازان انسان های برگزیده ای هستند که با خدای خود معامله کردند و سلامتی جسمی خود را  به پیشگاه دوست تقدیم داشتند و در آن شرایط سخت دفاع از کشور شجاعانه ایستادید و مقتدرانه در مقابل دشمنان قسم خورده قد برافراشتید. 

این مقام مسئول ادامه داد: قطعا جانبازان شهدای زنده هستند و به عنوان اسوه های صبر و استقامت، مسیر پرافتخار جانبازی را با الگو گیری از سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) و براساس شناخت و اعتقادی راسخ انتخاب کردید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند افزود: جانبازان نمونه های بی بدیلی هستند که به عنوان سرمایه های انقلاب الگوی نسل جوان محسوب می شوید و همواره درس ایثار و از خودگذشتگی به جامعه می دهید.

وی بیان داشت: لازم است تقدیری نیز از همسران جانبازان داشته باشیم که در این مسیر کم از شما ندارند چراکه آنان بصیرت و بینش عمیق داشته و با عشق تمام به مراقبت از جانبازان می پردازند و لحظه ای از ارائه خدمت به آنان کوتاهی نمی کنند. 

وی ادامه‌ داد: فرزندان جانبازان باید افتخار کنند چراکه پدرانشان معلمان مکتب ایثار و از خودگذشتگی هستند و ملت ایران نیز هیچگاه این همه ایثار جانبازان و خانواده های آنان را فراموش نخواهد کرد چراکه شما نماد عزت و عظمت ایران اسلامی هستید و کوتاهی مارا در ارائه خدمت ببخشید.

صدیفی گفت: شهرستان دماوند مفتخر است که یک هزار جانباز دارد که از این تعداد ۴۲۷جانباز ما بالای ۲۵درصد و مابقی نیز ۲۵ می باشند که امروز به مناسبت روز جانباز مراسمی با حضور برخی از آنان برگزار شده است.

در تقویم جمهوری اسلامی، چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) به نام روز جانباز نامگذاری شده است.