جانبازان با الهام از منش حضرت عباس(ع)، درس فداکاری و شجاعت آموختند

شهرری- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران بمناسبت روز جانباز گفت: جانبازان با الهام از کردار و منش حضرت عباس(ع)، درس فداکاری و شجاعت و وفا آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند. این عزیزان در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام، تا پای جان ایستادند.

به گزارش ایرنا ،عباسعلی رضایی روز شنبه بمناسبت روز جانباز اظهار داشت: جانبازان با الهام از کردار و منش حضرت عباس(ع)، درس فداکاری و شجاعت و وفا آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندند. این عزیزان در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام، تا پای جان ایستادند و با اهدای بخشی از وجود خود، از حریم اسلام محافظت کرده، حماسه‌ای جاوید آفریدند. آن‌ها امروز نیز با حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی، از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع کرده و با عمل به دستورات و احکام الهی، الگوی شایسته‌ای برای جوانان و همه مردم انقلابی به شمار می‌آیند.

رضایی بیان کرد: هرسال در سالروز ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) که شرح نبرد ایشان با جبهه کفر به تکرار آمده است و به یاد جانبازی آن حضرت، در مقام خادمی و قدردانی از حماسه این عزیزان در برابر مقام جانبازان ادای احترام می کنیم و این ادای احترام نه تنها به صورت زبانی بلکه باید در عمل و رفتار نیز مشهود باشد.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال جانباز قهرمان کربلا، همه صفاتی را که یک پیرو واقعی معصوم باید داشته باشد، دارا بود. او آموزگاری است که چگونگی پیروی از ولایت و جانبازی در راه حقیقت را به دیگران آموخته است. همین امر سبب شده که در روز قیامت همه شهدا بر مقام و منزلت آن بزرگ مرد تاریخ غطبه بخورند. همچنانکه حضرت سجاد (ع) می‌فرماید: «عمویم عباس در پیشگاه خداوند منزلتی دارد که در روز قیامت همه شهدا غبطه اش را می‌خورند.»

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: روز جانباز فرصت مناسبی است که نسل امروز ما علاوه بر الگوپذیری از رشادت‌ها و جانبازی‌های حضرت عباس (ع) در وقایع دفاع مقدّس و دلاوری‌ها و شجاعت‌های جانبازان عزیز و غیرتمند ایران اسلامی به مطالعه بپردازند و درس‌ها و پیام‌های زندگی ساز را از متن این تاریخ ماندگار استخراج کنند و تحقق این مهم مصداقی روشن از جهاد تبیین است.

عباسعلی رضایی گفت: امروز بعد از گذشت بیش از چهار دهه از آغاز دوران دفاع مقدس، نیازسنجی جانبازان ما به منظور به روزرسانی خدمات به این عزیزان دغدغه‌ همه مسئولان علی الخصوص مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران است و با این نگاه و با شرایط تحولی جدید بنیاد در دولت سیزدهم، گام‌های خوبی در این زمینه یا برداشته شده و یا اینکه با همراهی همه دستگاه‌ها به سمت پیشرفت و بهبود خدمات در حال حرکت است.

وی بیان کرد: جانبازان عزیز ما در طول سال‌های مجروحیت همواره دچار رنج و زحمت شدند و اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در منویاتشان در مورد تکریم و بزرگداشت جانبازان و اجر ایثار این عزیزان سفارش کردند، نشان از عظمت و بزرگی مقام جانبازی دارد و ما نیز به عنوان خادمان خاندان معظم شهدا و ایثارگران در مقام قدردانی از جانبازان سرافراز به مقام این عزیزان ادای احترام می‌کنیم.

رضایی گفت: نکته‌ی دیگری که در این روز یادآوری آن بسیار مهم است نقش همسران جانبازان در مراقبت و پرستاری از آنها است و شاید بیراه نباشد اگر اینگونه بگوییم که همسران جانبازان در اجر ایثار این عزیزان همراه هستند چراکه سال‌ها با صدای خس خس نفس‌ها، پاهای جانبازان قطع عضو و پرستاری از علمدارانی هستند که در دوران دفاع مقدس بخشی از سلامتی خود را از دست دادند و امروز نیز باید از مقام همسران جانبازان نیز قدردانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سالروز ولادت جانباز سترگ کربلا را که مظهر غیرت و شجاعت است به همه پیروان ولایت بویژه جانبازان رشید و دلاور میهنمان تبریک عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای فاتحان قله‌های صبر و استقامت، جانبازان سرافراز طول عمر با عزت مسئلت می کنیم. سلام و صلوات و تحیات خدا بر ارواح مطهر انبیاء، اولیاء، صلحا و شهیدان فی سبیل الله.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha