ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تضعیف انتخابات و جایگاه رفیع مجلس در ایران اسلامی خوشایند دشمنان این نظام مقدس است و همه ما باید در راستای تبیین اهمیت انتخابات تلاش مضاعف داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه افزود: نباید اجازه دهیم که انتخابات در معنای عام و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در این برهه تضعیف شود.

وی اضافه کرد: باید همه ما نهایت توان خود را به کار بگیریم تا اهمیت انتخابات در ایران اسلامی برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی اظهار کرد: در راستای استقلال و آزادی ایران اسلامی، جوانان زیادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و باید توجه داشته باشیم که مشارکت نکردن و از آن مهمتر، تبلیغ این امر، ظلم به این شهیدان والامقام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم مهمترین اصل در هر انتخابات به ویژه انتخابات پیش رو در ۱۱ اسفند امسال است و در کنار آن، مشارکت کنندگان باید با آگاهی، انتخابی اصلح داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: البته داوطلبان نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز باید رقابتی سالم داشته باشند.

وی گفت: در کنار این رقابت با توجه به اینکه غیبت و تهمت در آموزه های اسلامی، گناهی کبیره است، نامزدها و طرفداران آنها باید از تهمت زدن به همدیگر باید اجتناب داشته باشند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، از این حضور باشکوه قدردانی کرد و افزود: مردم با بصیرت ایران اسلامی به ویژه آذربایجان غربی در سال جاری برخلاف توطئه دشمنان به وظیفه ملی و دینی خود عمل کردند و بازهم مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه نظام سلطه در دنیای امروز رو به زوال و نابودی است، ادامه داد: آمریکا به عنوان سردمدار نظام سلطه و استکبار جهانی، زمانی ابرقدرت بود اما در حال حاضر رو به افول و زوال است.

وی با تبریک سالروز میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) اضافه کرد: بر همه ما وظیفه است که با کتاب شریف صحیفه سجادیه که مربوط به دعاهای حضرت امام زین العابدین (ع) است، آشنا شده و از مفاهیم والای آن بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: این کتاب بعد از قرآن کریم، از معتبرترین کتاب های بین مسلمانان بوده و نمونه ای از سبک زندگی اسلامی را تبیین می کند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می شود.