امام جمعه ارومیه: انتخاب نمایندگانی کارآمد و دین‌باور برای مجلس آینده بسیار مهم است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به درپیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب نمایندگانی کارآمد و دین‌باور برای مجلس آینده بسیار بااهمیت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه با تسلیت سالروز شهادت آیت الله مدرس و گرامیداشت روز مجلس افزود: با توجه به درپیش بودن انتخابات سعی کنیم افرادی قابل، دلسوز، دین باور و کارآمد و متعهد را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه شهید مدرس به مبارزه با دشمنان دین برخاست و نماد مقابله با ظلم زمان خود بود، اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید تدین،شجاعت و کارآمد بودن را از شهید مدرس یاد بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل امام راحل آن را به عنوان راس امور کشور دانستند که باید همه ما به این جایگاه والا توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: به دلیل اهمیت مجلس است که دشمن تلاش می کند مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کند تا دیگر نتوانند افراد اصلح را انتخاب کنند.

وی به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: قانون اساسی مترقی ترین قانون اساسی بوده و برگرفته از آیات، روایات و اندیشه عقلا و علمای کشور است.

وی به دیدار اخیر بسیجیان با رهبر معظم انقلاب نیز پرداخت و اضافه کرد: رهبر مغظم انقلاب در این دیدار وظیفه بسیج را حفظ مملکت از تمامی خطرات و مشکلات عنوان کردند و این نیروی مردمی را یک تفکر والا دانستند که باید فرمایشات ایشان در این دیدار سرلوحه کار همه ما باشد.

صف های مرغ قابل قبول نیست

امام جمعه ارومیه با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا در بخش های مختلف به ویژه اقلامی نظیر مرغ افزود: برخی کمبودهایی که در جامعه وجود دارد، باید توسط مدیران از قبل پیش بینی شود تا مشکلات به وجود نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه این صف های مرغ در سطح شهر قابل قبول نیست، اظهار کرد: مدیران می گویند در شهریورماه جوجه ریزی نبوده و به همین دلیل وضعیت الان اتفاق افتاده که باید گفت اگر می دانستند چرا برنامه ریزی نکردند.

وی با قدردانی از تلاش شبانه روزی برخی مدیران ادامه داد: فرق ما و مدیران چیست که برنامه ای برای امروز تهیه نشده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین به موضوع لزوم پرداخت خمس در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: در دین مقدس اسلام پول خرج کردن در راه خدا از مساله های محوری است و نباید مواردی نظیر خمس و زکات ترک شود.

به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha