اردبیل - ایرنا - فناوران و پژوهشگران مرکز رشد فناوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل اختراع جدیدی در زمینه پارافیلم گیاهی به منظور افزایش ماندگاری گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی بسته‌بندی شده در خلاء به ثبت رساندند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی این مجموعه روز شنبه در این زمینه اعلام کرد: گواهینامه ثبت اختراع پارافیلم گیاهی برای افزایش ماندگاری گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی بسته‌بندی شده در خلاء از سوی «حجت اقبـال» و «جعفر آقائی» پژوهشگران و فناوران این مرکز از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شده است.

مهران اوچی اردبیلی افزود: با توجه به وجود مواد موثره و اصلی پارافیلم ویژن تهیه شده از عصاره‌های گیاهان دارویی با فناوری نانو مانند آپی ژنین، گالیک اسید، فرولیک اسید، رزمارینیک اسید و کافئیک اسید دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال است.

وی بیان کرد: از همین رو این محصول می‌تواند موجب جلوگیری از فساد گوشت قرمز و فرآورده‌های آن باشد و جایگزین مناسبی به جای نگهدارنده‌های شیمیایی مانند نیترات و نیتریت شود که بسیار در سلامت انسان و صنایع غذایی اهمیت دارد.

رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به مسائل مورد اشاره لزوم بررسی روش‌های مناسب برای این ادعا که می‌تواند مشکل‌های بزرگ شرکت‌های فرآوری فرآورده‌های گوشتی، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در عرصه غذا و صنایع غذایی، محققان و پژوهشگران این حوزه را برطرف کند.

وی عنوان کرد: پارافیلم ویژن می‌تواند از فساد گوشت قرمز و فرآورده‌های آن به میزان قابل توجهی جلوگیری کند و ماندگاری آنها را افزایش دهد؛ به طوری که طعم، رنگ و عطر آنها به طور کامل حفظ شود.

اوچی اردبیلی ادامه داد: این تحقیق نتیجه سه سال تلاش محققان و پژوهشگران مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد اردبیل است و مقاله‌های علمی ناشی از نتیجه تحقیق‌های فوق در بخش تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان پژوهشگران داروی سبز و در مجله‌های علمی پژوهشی معتبر پذیرش گرفته است.