۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 817
کد خبر: 85391878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موفقیت جهادگران دانشگاهی در ثبت اختراع محلول براق کننده و لکه بردار فلزات

تهران- ایرنا- محلول براق کننده و لکه بردار فلزات مس، برنج و برنز در مرکز خدمات تخصصی شیمی و مهندسی شیمی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تولید و ثبت اختراع شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، علی قاسمی معاون پژوهشی این واحد اظهار داشت: محلول براق کننده و لکه بردار فلزات مس، برنج و برنز در مرکز خدمات تخصصی شیمی و مهندسی شیمی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تولید و ثبت اختراع شد.

وی افزود: این اختراع توسط نوید ناصری و میثم گودرزی از پژوهشگران مرکز خدمات تخصصی شیمی و مهندسی شیمی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به ثبت رسید.

قاسمی ادامه داد: محلول براق کننده و لکه بردار فلزات مس، برنج و برنز در شست و شوی قطعات فلزی در ماشین ویبره و بارل مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در خصوص فرآیند شست و شوی قطعات فلزی در ماشین ویبره و بارل توضیح داد: این فرآیند مربوط به زمینه‌هایی است که در آن قطعات به منظور شست و شوی نهایی در بارل و ماشین ویبره در معرض لرزش کنترل شده قرار می ‌گیرند. در ماشین ویبره، قطعات فلزی، مواد ساینده و مایع براق کننده در فرکانس و دامنه تعیین شده ارتعاش می ‌کند. تلاطم دائمی ایجاد سایش کرده و باعث می ‌شود نواحی خارجی قطعه کار به صورت یکنواخت پرداخت و برجستگی‌ها حذف شود.

وی بیان کرد: از جمله مشکلات مواد براق کننده فلزات، وجود ترکیبات سمی در فرمولاسیون و تغییر رنگ سطح فلز بعد از فرآیند شست و شو است. محلول آبی با نام تجاری BRASSHIN BJ-۱۱ حاوی مواد فعال کننده سطح غیر یونی، بازدارنده خوردگی و تسریع کننده فرآیند شست و شو است که هم براقیت زیادی ایجاد کرده و هم مانع تشکیل مجدد لکه و تیرگی بر روی سطح فلز می ‌شود.

موفقیت جهادگران دانشگاهی در ثبت اختراع محلول براق کننده و لکه بردار فلزات

قاسمی افزود: در حال حاضر این محصول در بسته بندی های ۲۰ لیتری توسط جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به بازار مصرف عرضه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha