اراک - ایرنا - مدیر شرکت گاز شهرستان اراک گفت: ۲ هزار و ۲۲۰ کیلومتر شبکه گاز این شهرستان در ۲ سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ایجاد شده است.

ناصر کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک‌هزار و ۱۰۱ کیلومتر از این شبکه‌گذاری در سال نخست و یک‌هزار و ۱۵۹ کیلومتر در سال دوم فعالیت این دولت ایجاد شده است.

وی بیان کرد: شبکه‌گذاری گاز شهرستان اراک در مناطق روستایی نیز در ۲ سال نخست فعالیت دولت سیزدهم به یک هزار و ۹۲۲ کیلومتر و در بخش صنایع به ۲۳۶ کیلومتر افزایش یافت.

مدیر شرکت گاز شهرستان اراک ادامه داد: تعداد مشترکین گاز این شهرستان مناطق شهری طی این مدت به ۳۶۰ هزار و ۳۵۱ مشترک و تعداد مشترکین مناطق روستایی به ۶۸ هزار و ۶۸۱ مشترک رسید.

کاظمی اظهار کرد: تعداد مشترکین گاز صنایع شهرستان اراک هم از شهریورماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ به سه هزار و ۸۰۱ مشترک، تعداد انشعابات شهری به ۱۲۹ هزار و ۴۹۶ و انشعابات روستایی به ۴۷ هزار و ۴۸۱ عدد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه، تعداد انشعاب گاز صنایع شهرستان اراک هم در ۲ سال نخست فعالیت دولت سیزدهم به سه هزار و ۵۴۰ انشعاب رسید، گفت: تعداد نواحی صنعتی این شهرستان هم در این مدت به ۱۰ ناحیه رسید.

حدود ۴۳۰ هزار مشترک گاز در شهرستان اراک وجود دارد.