مشهد-ایرنا- عضو هیات رئیسه خانه احزاب خراسان رضوی گفت: اصول‌گرایان در این استان ۶ ائتلاف شامل سه ائتلاف رسمی و دستکم سه ائتلاف مردمی و غیررسمی در جریان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل داده‌اند.

سید جواد رضویان راد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ائتلاف شورای نیروهای انقلاب اسلامی یا همان «شانا»، «شورای وحدت» متشکل از احزاب و گروه های اصول گرا جدا شده از شانا و ائتلاف «امنا» یا «ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، متشکل از احزاب اصولگرای دارای سابقه فرهنگی و سیاسی، سه ائتلاف رسمی اصولگرایان در استان هستند.

وی گفت: در کنار این مجموعه ها تعدادی از تشکل های اصولگرا، ائتلاف هایی مانند «جبهه وفاق، ائتلاف مردمی عدالت و ائتلاف سازندگان فردا» را تشکیل شده اند، این ائتلاف ها مورد تایید خانه احزاب نیست و مجوز ماده ۱۰ احزاب را ندارند.

دبیر جامعه اسلامی کارمندان خراسان رضوی بیان داشت: بر این باوریم که دوستان اصولگرا با این ائتلاف ها غیررسمی باعث تشتت آرای اصولگرایان شده و جایگاه آنها را تضعیف کرده، از طرفی باعث بی اعتمادی مردم نسبت به جریان اصولگرا شده و اینگونه حرکتها در میان مردم به شکل قدرت‌طلبی نمود پیدا می کند.

وی افزود: مطابق آنچه وزیر کشور مطرح کرده است، افزون بر ۷۰ ائتلاف رسمی و غیر رسمی هم اکنون وارد مبحث انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: اگر دولت عزم جامعی برای برگزاری انتخابات قانونمند دارد، یکی از راه ها برخورد با ائتلاف هایی است که جایگاه رسمی و قانونی ندارند.

رضویان راد گفت: این تشکل ها و ائتلاف ها باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگیرند، حال آنکه فقط در آستانه انتخابات مکان یا مغازه ای را به عنوان ستاد و دفتر ائتلاف بازگشایی و در همین مدت فعالیت انتخاباتی می کنند.

۵۲ حزب با گرایش‌های مختلف سیاسی و با ۷۹ دفتر شهرستانی در استان حضور دارند که فعالیت برخی از آنها محدود به دوره انتخابات است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور، در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

هزار و ۲۶ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی در۱۲ حوزه انتخابیه این استان و هشت نامزد مجلس خبرگان برای کسب ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.