۶ ائتلاف انتخاباتی اصولگرا در خراسان رضوی با هم رقابت می‌کنند

مشهد-ایرنا- عضو هیات رئیسه خانه احزاب خراسان رضوی گفت: اصول‌گرایان در این استان ۶ ائتلاف شامل سه ائتلاف رسمی و دستکم سه ائتلاف مردمی و غیررسمی در جریان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل داده‌اند.

سید جواد رضویان راد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ائتلاف شورای نیروهای انقلاب اسلامی یا همان «شانا»، «شورای وحدت» متشکل از احزاب و گروه های اصول گرا جدا شده از شانا و ائتلاف «امنا» یا «ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، متشکل از احزاب اصولگرای دارای سابقه فرهنگی و سیاسی، سه ائتلاف رسمی اصولگرایان در استان هستند.

وی گفت: در کنار این مجموعه ها تعدادی از تشکل های اصولگرا، ائتلاف هایی مانند «جبهه وفاق، ائتلاف مردمی عدالت و ائتلاف سازندگان فردا» را تشکیل شده اند، این ائتلاف ها مورد تایید خانه احزاب نیست و مجوز ماده ۱۰ احزاب را ندارند.

دبیر جامعه اسلامی کارمندان خراسان رضوی بیان داشت: بر این باوریم که دوستان اصولگرا با این ائتلاف ها غیررسمی باعث تشتت آرای اصولگرایان شده و جایگاه آنها را تضعیف کرده، از طرفی باعث بی اعتمادی مردم نسبت به جریان اصولگرا شده و اینگونه حرکتها در میان مردم به شکل قدرت‌طلبی نمود پیدا می کند.

وی افزود: مطابق آنچه وزیر کشور مطرح کرده است، افزون بر ۷۰ ائتلاف رسمی و غیر رسمی هم اکنون وارد مبحث انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: اگر دولت عزم جامعی برای برگزاری انتخابات قانونمند دارد، یکی از راه ها برخورد با ائتلاف هایی است که جایگاه رسمی و قانونی ندارند.

رضویان راد گفت: این تشکل ها و ائتلاف ها باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگیرند، حال آنکه فقط در آستانه انتخابات مکان یا مغازه ای را به عنوان ستاد و دفتر ائتلاف بازگشایی و در همین مدت فعالیت انتخاباتی می کنند.

۵۲ حزب با گرایش‌های مختلف سیاسی و با ۷۹ دفتر شهرستانی در استان حضور دارند که فعالیت برخی از آنها محدود به دوره انتخابات است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور، در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

هزار و ۲۶ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی در۱۲ حوزه انتخابیه این استان و هشت نامزد مجلس خبرگان برای کسب ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha