ارومیه - ایرنا-پزشک،فعال سیاسی و روزنامه نگار ارومیه ای گفت : نتیجه مشارکت سیاسی بالا در انتخابات،تشکیل مجلسی حامی آرمانهای انقلاب و در تراز ملت قهرمان ایران خواهد بود.

هوشنگ عطاپور روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: مجلس قوی را احزاب و نمایندگان قوی شکل می دهند و اگر مشارکت سیاسی بالا و کاملا رقابتی باشد و گروهها و احزاب وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی در انتخابات نامزد داشته و بتوانند افراد کاردان، کارشناس و شجاع و توانمند را به مجلس بفرستند و مجلس از نمایندگان کارشناس، خبره، مستقل و باتقوا و شجاع تشکیل شود چنین مجلسی قطعا حامی ملت و مدافع حق و حقیقت خواهد بود.

وی به نقش احزاب در انتخابات اشاره کرد و گفت: احزاب، گروهها و تشکل های سیاسی و مدنی و فعالان اجتماعی سیاسی نقش پیشران در شکل گیری و جهت دهی فعالیت های سیاسی از جمله انتخابات دارند و به همین دلیل هر گروه و تشکل سیاسی باید برای هر انتخاباتی که مهمترین رویداد سیاسی است برنامه داشته باشد چون در نهایت محصول و میوه هر نوع فعالیت سیاسی قانونی در نهایت در فرایند انتخابات به دست خواهد آمد.

عطاپور افزود: و برای آنکه احزاب و فعالان سیاسی بتوانند به اهداف مد نظر خود برسند باید با جلب مشارکت توده های مردمی، تنور انتخابات را گرم کنند در غیر این صورت به وظیفه و مسوولیت مدنی خود عمل نکرده اند.

وی اظهارکرد: احزاب و تشکل های سیاسی در عین حال به عنوان رکن چهارم دموکراسی و جامعه مدنی بر فرایند انتخابات باید نظارت بکنند و در مقام چشم ناظر مردمی، از شکل گیری جریان های فساد و تخلف ممانعت کرده و در کنار نهادهای قانونی و نظارتی حاکمیتی، از آرای مردم صیانت بکنند و با تعیین ناظر قانونی در سر صندوق ها ، حافظ آرای مردم باشند.

این فعال رسانه ای اظهارکرد: همین مشارکت قانونی به بسترسازی انتخاباتی با شور و حال بالا و امید بخش برای دولت و ملت کمک خواهد کرد.

برگزاری مداوم انتخابات،نقطه قوت ملت ایران است

وی درخصوص اینکه چرا دشمنان علیه انتخابات تبلیغات منفی می کنند گفت: نظام جمهوری اسلامی از بدو تاسیس خود به دلیل به خطر انداختن منافع استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل، دشمنانی قسم خورده در داخل و خارج دارد که قاعدتا چشم دیدن پیروزی های این ملت را ندارند و برگزاری مداوم و مرتب انتخابات در این نظام انقلابی همیشه خار چشم دشمنان بوده است و جالب اینکه تاکنون هرگز انتخاباتی در ایران تعطیل و یا تعویق نیفتاده است و این نقطه قوت ایران بوده و دشمنان نیز در تلاش هستند که این نقطه قوت را نشانه بگیرند.

این روز نامه نگار ادامه داد: اگر همه دست به دست هم بدهند و همه گروهها و جناح های سیاسی مشارکت بکنند و کلیه احزاب و جناح های سیاسی چپ و راست قانونی و مشروع، نماینده در این انتخابات داشته باشند و فضای انتخاباتی را گرم بکنند قطعا به مشارکت بالای مردم منجر خواهد شد و دسیسه ها و نقشه های دشمنان نقش برآب خواهد شد و در این صورت نمی توانند انتخابات ایران را نمایشی خطاب بکنند، هرچند که باز هم بهانه هایی پیدا خواهند کرد ولی مردم هرگز فریب تبلیغات آنها را نخواهند خورد.

وی اظهارکرد: دشمنان ملت ایران چشم دیدن موفقیت های این نظام را ندارند و همیشه در حال دسیسه چینی بوده و خواهند بود باید مسوولان حکومتی برای رفاه و حل مشکلات مردم برنامه ریزی بکنند.

عطاپور افزود: یکی از مهمترین قوای نظام ایران که می تواند با تقنین و قانون گذاری درست و کارشناسانه، مشکلات اقتصادی را حل و دولت را مقید به خدمتگذاری به مردم بکند و مانع فساد اداری و اقتصادی شود، مجلس قدرتمند و مستقل است.

وی افزود: مردم، نامزدهای انتخاباتی، مسوولان اجرایی و بویژه مجریان و ناظران بر این انتخابات باید با اجرای صحیح قانون اساسی و بدون هر نوع رفتار شائبه انگیز فضا را برای فعالیت و مشارکت همه فعالان و گروههای سیاسی داخل نظام که پایبند به قانون اساسی بوده باز نمایند تا شاهد شکل گیری یک مشارکت حداکثری و انتخاباتی رقابتی باشیم.

دشمنان از جایگاه مجلس می هراسند

عطاپور به دلیل هراس دشمنان از انتخابات و مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی بنا به گفته امام خمینی ره در" راس امور است" و نمایندگان مجلس دربرابر کل ملت مسوولیت دارند و دشمنان ما اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی را در نظام سیاسی ایران می دانند و از آن احساس ترس می کنند و به همین دلیل هم در تلاش هستند مانع تشکیل مجلس قدرتمند شوند و به هر شکل ممکن آن را تخریب می کنند.

وی افزود: از این رو همه ما مسوولیت داریم که راه را برای ایجاد یک مجلس شورای اسلامی قوی و مستقل هموار کنیم تا چنین مجلسی بتواند به انبوه مشکلاتی که زندگی مردم را سخت و دشوار نموده راه حل عینی و اجرایی پیدا کند.

عطاپور ادامه داد: من باور دارم اگر ما مجلس توانمندی داشتیم که از ابزار و اختیارات خود استفاده می کرد و دولتمردان را پاسخگو می کرد خیلی از مشکلات کنونی را نداشتیم پس باید به تشکیل چنین مجلسی باید امیدوار بود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.