شیراز - ایرنا - نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: از میان تعداد کل داوطلبان آزمون دکتری امسال که جمعه(چهارم اسفندماه) برگزار می‌شود، هفت هزار و ۴۳۸ داوطلب مربوط به استان فارس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مسلم باقری، دوشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری افزود: از مجموع داوطلبان آزمون دکتری در استان فارس چهار هزار و ۳۰ نفر مرد و سه هزار و ۴۰۸ نفر زن هستند.

وی اعلام کرد: آزمون دکتری تخصصی، همزمان با سراسر کشور، بعد از ظهر جمعه، در ۱۱۳ کد رشته از ساعت ۱۴:۳۰ در ۱۱ شهرستان فارس برگزار می‌شود.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس ادامه داد: آزمون ورودی به مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، همزمان با کل کشور در صبح و عصر روز جمعه ۴ اسفندماه (صبح ساعت هشت و در بعدازظهر، ساعت ۱۴:۳۰) در ۱۳۲ رشته در ۱۱ شهرستان شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، کازرون، فیروزآباد، ‌ لار، لامرد و مرودشت، ممسنی‌ برگزار می‌شود.

باقری گفت: از میان شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی‌ارشد؛ ۲۵ هزار و ۶۶۶ داوطلب مربوط به استان فارس است که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۴۸ نفر مرد و ۱۳ هزار و ۶۱۸ نفر از بانوان هستند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز عنوان کرد: آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، فنی حرفه‌ای و مرکز آموزش عالی، با رعایت کامل مقررات آموزشی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: داوطلبان از روز دوشنبه می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه ایراد و مغایرت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، به باجه‌ رفع نقص که آدرس آن‌ها در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است، مرعه کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: باجه‌ رفع نقص برای داوطلبان حوزه‌های شهرستان شیراز، در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز (واقع در خیابان ساحلی) مستقر است.

باقری اضافه کرد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه‌ی آن الزامی است.

وی گفت: ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ ئاوطلب ورود به مقطع دکتری و ۴۷۶ هزار و ۹۶ داوطلب برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد ر سراسر کشور، جمعه آینده در آزمون شرکت می‌کنند.