سبزوار - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: یک مرغ‌فروش متخلف در این شهرستان به علت عرضه فراورده های خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته، به دلیل تهدید بهداشت عمومی به پرداخت ۹۸ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش ایرنا، دکتر برات الله زیدآبادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تخلف در بازدیدهای مستمر صورت گرفته از واحدهای صنفی عرضه کننده فراورده های خام دامی سبزوار و با ضبط و معدوم سازی ۱۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ و بوقلمون و بال و بازوی تاریخ مصرف گذشته و فاسد، از یک واحد صنفی مرغ فروشی کشف شد.

وی افزود: دامپزشکی به دلیل عرضه جنس تاریخ گذشته به استناد بند چهار ماده یک قانون مواد خوردنی و آشامیدنی -بهداشتی، شاکی و خواستار پیگیری قضایی موضوع شد و پرونده فرد متهم به مراجع قضایی ارجاع شد که با توجه به اقرار صریح متهم و مستندات ارائه شده، ارتکاب بزه توسط وی محرز شد.

زیدآبادی گفت: قاضی شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ سبزوار بابت عرضه مواد تاریخ مصرف گذشته، متهم را به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و همچنین به علت تهدید علیه بهداشت عمومی به پرداخت ۴۸ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین حبس، محکوم کرد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.