به گزارش ایرنا،کارت شهروندی برای تسهیل در فرآیند استفاده شهروندان از خدمات شهری خصوصا حمل و نقل در شیراز ایجاد شده اما اکنون بهره شهروندان از مزایای این کارت با دشواریهای زیادی از جمله کمبود کارت موصوف، عدم شارژ آن بیش از رقم ۳۵ یا ۵۰ هزار تومان ، عدم وجود فرآیند شارژ این کارتها با استفاده از روش های آنلاین، کمبود مراکز خدمات دهی حضوری به شهروندان برای تهیه و شارژ کارت شهروندی و ... مواجه بود که اکنون مدیر شهری از توسعه خدمات در قالب کارت شهروندی و تسهیل استفاده از آن برای شهروندان اقدام کرده است.
رئیس سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری شیراز اعلام کرد: هفت هزار عدد کارت شهروندی (کارت بلیت) در پایانههای اتوبوسرانی و ایستگاههای مترو شهر شیراز توزیع شده است.
پیمان باباخانی گفت: بهمن ماه امسال، ۳ هزار عدد کارت شهروندی برای ارائه به مسافرین توزیع شد و از امروز دوم اسفندماه ۱۴۰۲ نیز تعداد هفت هزار کارت شهروندی دیگر در پایانههای اتوبوسرانی و ایستگاههای مترو شهر برای رفاه شهروندان در دست توزیع است.
رئیس سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری شیراز ضمن اعلام تغییر زیرساختهای لازم جهت افزایش اعتبار مبلغ شارژ کارتهای شهروندی گفت: با توجه به درخواست مسافرین اعتبار شارژ همه کارتهای شهروندی تا سقف ۲ میلیون ریال افزایش داده شد و مسافرین میتوانند با توجه به نیاز با مراجعه به باجههای ویژه کارت شهروندی نسبت به افزایش اعتبار کارت اقدام کنند.
وی افزود: درحال حاضر ۴۷ باجه فعال توزیع و شارژ کارت شهروندی در شهر شیراز اعم از باجههای مرتبط در پایانههای اتوبوسرانی و مترو وجود دارد.
باباخانی در خصوص پرداخت الکترونیکی کارتهای شهروندی گفت: موضوع پرداخت الکترونیکی در آینده نزدیک و با راهاندازی پروژه کیف پول الکترونیکی و پلتفرم شهروندی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز آغاز خواهد شد.