۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85393741
T T
۴۷ نفر

برچسب‌ها

دستفروشی بازهم بحث آفرین شد؛ این بار در میدان احسان شیراز

شیراز-ایرنا- دستفروشی در میدان احسان شیراز و بیان مطالبی که نشانگر برخورد ماموران سدمعبر شهرداری با زنی اغذیه فروش در این میدان است در فضای مجازی حاشیه ساز شد.

به گزارش ایرنا، مطالبی از برخورد ماموران شهرداری شیراز با زنی که در میدان احسان این شهر در کنار خیابان اغذیه فروشی داشته در فضای مجازی منتشر شد و واکنش بسیاری از کاربران و شهروندان را به دنبال داشت که به نظر می رسد بیشتر واکنش ها منفی است.

گویا وسایل و خودرو این زن دستفروش را ماموران شهرداری جمع آوری کردند که برخی از شهروندان خواستار برگرداندن وسایل و خودرو این زن و همچنین دلجویی از وی شدند.

دعوت زن دستفروش به پارلمان شهری

ابراهیم کمالی عضو شورای اسلامی شهر شیراز مطلبی در این باره در فضای مجازی منتشر کرد حاوی اینکه پس از اطلاع از این ماجرا از این زن دعوت شده در شورای شهر حاضر شود و در این باره توضیح دهد که واقعیت ماجرا چیست.

این عضو شورای شهر شیراز در تماس ایرنا با او گفت: نتایج این گفت و گو و جزئیات را بعدها اعلام می‌کنیم.

شهرداری شیراز: دستفروشی غیرقانونی است

اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز درباره انتشار مطلبی در فضای مجازی مربوط به جمع‌آوری سد معبر اغذیه فروشی سیار در محدوده میدان احسان اعلام کرد: جمع‌آوری محل‌های عرضه غیر مجاز اغذیه و تصرف معابر عمومی طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستورات قضایی انجام می‌شود و شهرداری ملزم به اجرای قانون در راستای رفاه، آسایش و امنیت شهروندان است.

در متن این اطلاعیه آمده است: طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مقام قضایی مبنی بر اعمال قانون در خصوص عرضه‌کنندگان محصولات کشاورزی و اغذیه در معابر عمومی، در راستای پیگیری نارضایتی شهروندان ناشی از عرضه غیرمجاز اغذیه و تصرف معابر عمومی ضمن هماهنگی با کلانتری اجرائیات طی چندین مرحله به فرد مورد نظر به عنوان عرضه کننده غیرمجاز در محل غیرقانونی مراجعه و تذکرات و اخطارهای مربوطه مبنی بر رفع سدمعبر ابلاغ شد.

این اطلاعیه حاکی است: با توجه به تکرار رفع سدمعابر در سنوات گذشته و عدم توجه وی (خانم دستفروش) به تعهد کتبی مبنی بر عدم سد معابر عمومی به تخلفات خود ادامه داده که این موضوع نارضایتی شدید شهروندان و عابرین پیاده و رانندگان خودروها را در پی داشته است.بنابراین مأمورین شهرداری ضمن در نظر گرفتن حقوق شهروندی و رعایت کرامت انسانی و بدون خسارت به اموال متخلف در معیت کلانتری اجرائیات، نسبت به اعمال قانون اقدام کرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده که عرضه محصولات کشاورزی و اغذیه در معابر عمومی، خیابان ها ، کوچه ها، میادین، پارک ها و ... ممنوع است و سد معابر عمومی، ایجاد مزاحمت در تردد سواره و پیاده، اخلال در تردد وسایل نقلیه علی الخصوص خودروهای امدادی نظیر آمبولانس و آتش‌نشانی و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد و شهرداری ملزم به اجرای قانون در راستای رفاه، آسایش و امنیت شهروندان است.

لزوم ساماندهی دستفروشان
استاندار فارس نیز چهارشنبه در همایش مشترک شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهرها و شورای سازمان همیاری شهرداری های استان، خواستار ساماندهی دستفروشان شد و گفت: این قبیل افراد معمولا از اقشار ضعیف هستند اما دستفروشی در مرکز استان شاید تبعاتی داشته باشد.

محمدهادی ایمانیه افزود: باید با همکاری و هم افزایی کمک کنید تا دستفروشان در منطقه‌ای فروش محصولات دستی و صنایع خانگی را با رعایت موازین بهداشتی و عدم تعارض منافع به فروش محصولات خود اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha