تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه کوبا، وضعیت بهداشتی بحرانی که غزه به دلیل تجاوزهای رژیم صهیونیستی تجربه می‌کند را محکوم و این روند را «سیاست نابودی» مردم فلسطین ارزیابی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس، وضعیت بهداشتی بحرانی ناشی از تجاوز رژیم اسرائیل به غزه را محکوم و اعلام کرد: در غزه در حال حاضر ۱۰ هزار بیمار سرطانی درمان‌نشده، ۱۱ هزار مجروح نیازمند به خدمات درمانی در کشورهای دیگر و ۷۰۰ هزار بیمار به دلیل آلودگی و نبود خدمات اولیه وجود دارند.

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا نیز به تازگی در واکنش به وتوی دوباره قطعنامه شورای امنیت درباره غزه توسط آمریکا تاکید کرد: واشنگتن همدست و شریک رژیم صهیونیستی در فاجعه‌ی نسل‌کشی مردم فلسطین است.

سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و برنامه جهانی غذا در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک نسبت به گسترش بیماری‌ها در غزه در نتیجه کمبود غذا و آب آشامیدنی پس از بیش از ۲۰ هفته از جنگ هشدار دادند.

به گزارش تارنمای خبری سازمان ملل متحد، آژانس‌های اصلی این نهاد در این بیانیه مشترک، به سیستم بهداشتی غزه اشاره کردند که در آن، تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان با ظرفیت بستری به کار خود ادامه می‌دهند؛ همچنین از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون بیش از ۳۷۰ حمله به مراکز درمانی در غزه صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی پس از متحمل شدن شکست بی‌سابقه در عملیات رزمندگان فلسطینی موسوم به طوفان الاقصی و به تلافی این شکست، نسل‌کشی علیه مردم نوار غزه با حمایت آمریکا را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۲۹ هزار و ۳۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است که بیشتر آن‌ها، زن و کودک هستند.