۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85392339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۳۷ روز جنگ علیه غزه؛ سرما و نبود غذا در روی زمین/ بمب و گلوله از آسمان

تهران- ایرنا- تداوم حملات رژیم صهیونیستی، افزایش روزافزون شمار شهدا و مجروحان، ناتوانی کادر درمان، سرما، بیماری و از بین رفتن شبکه آب و فاصلاب، شرایط سختی را با گذشت صد و سی و هفت روز از جنگ در غزه رقم زده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از العهد، جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، وارد یکصد و سی و هفتمین روز خود شده و همزمان با آن کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی با شدت تمام ادامه دارد.

طبق آخرین آمار اعلام شده، شمار شهدا از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، از مرز ۲۹ هزار و مجروحان نیز از مرز ۶۹ هزار نفر عبور کرده است. بسیاری از پیکرهای شهدا زیر آوار و برخی دیگر در روی زمین مانده و اشغالگران مانع از رسیدن تیم های امداد و نجات و پزشکی به آنها می شوند.

۱۳۷ روز جنگ غزه؛ سرما و نبود غذا در روی زمین/ بمب و گلوله از آسمان

اوضاع بیمارستان «ناصر» فاجعه بار است و ۲۵ کادر درمانی و ۱۳۶ بیمار در آن بدون برق، آب، غذا و دستگاه اکسیژن هستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی مرکز درمانی ناصر را به پادگان نظامی تبدیل کرده اند که این جان بیماران و کادر درمانی را به خطر می‌اندازد.

تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی برای تخلیه باقیمانده بیماران به مراکز درمانی دیگر ادامه دارد و اشغالگران همچنان مانع از ورود کمک های پزشکی و بشردوستانه به مرکز درمانی ناصر می شوند.

در این میان سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (انروا) از وخامت روزافزون اوضاع خبر داده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. انروا اعلام کرده که قریب به سه از چهار نفر در غزه آب ناسالم می‌نوشند و بیماری های اپیدمی در حال افزایش است.

۱۳۷ روز جنگ غزه؛ سرما و نبود غذا در روی زمین/ بمب و گلوله از آسمان

همزمان با آن جنگنده های رژیم صهیونیستی به حملات توپخانه ای و هوایی خود علیه غزه ادامه می‌دهند و کادر درمانی از خدمات رسانی ناتوان هستند که با توجه به شرایط ناگوار درمانی، بیم قربانی شدن هزاران نفر می‌رود.

در این میان، منابع محلی در غزه از جامعه جهانی و سازمان ملل و اتحادیه عرب خواسته‌اند که اقدامی برای کمک به هزاران آواره در رفح در جنوب غزه به سبب شیوع بیماری های واگیردار و شرایط بسیار بد اسکان به عمل آورند.

آوارگان در رفح از یکسو با سرمای کشنده و نبود غذا دست و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر از حملات هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی هراس دارند.

منابع محلی با توجه به هدف قرار گرفتن شبکه های آب و فاصلاب در غزه، درباره فاجعه بهداشتی و زیست محیطی هم هشدار داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha