کرمان - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بم گفت: به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه دِهبَکری، مسیر دسترسی رودخانه در جاده بم به سمت جیرفت مسدود شد و اجازه تردد به افراد داده نمی شود.

محمدحسین جزینی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسیر بم - دارزین - دهبکری پیش از این به علت اصلاح نقاط حادثه خیز بسته شده بود و مردم از رودخانه دهبکری با وجود اعلام بسته شدن این مسیر برای عبور و مرور استفاده می‌کردند، افزود: تردد در این مسیر امشب به دلیل بارش باران در دهبکری و جاری شدن آب و طغیان رودخانه‌ بسیار خطرناک و ممنوع است.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری با همکاری پلیس راه در مسیر دارزین به سمت دهبکری مستقر شده و از تردد وسایل نقلیه جلوگیری می‌کنند.

جزینی همچنین توصیه کرد: تردد وسایل نقلیه از مسیر جایگزین جیرفت - سه راهی ابارق - بم(حدود ۱۵ کیلومتر مسافت بیشتر) انجام می‌شود.

مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند

رییس پلیس راه بم - زاهدان نیز گفت: با توجه به اینکه در سطح استان بارش باران و برف را داریم و تردد گردنه‌های برف گیر نیز خطرناک است لذا شهروندان از سفرهای غیرضروری به سمت مرکز استان و یا سایر نقاط کشور اجتناب کنند.

سروان نعیم مفلحی بیان کرد: شهروندان در صورت سفر ضروری حتما تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند و از سالم بودن برف پاک کن ها چراغ ها و بخاری خودروی خود اطمینان حاصل نمایند.

وی ادامه داد: رانندگان همچنین زنجیر چرخ به همراه داشته و از پر بودن باک بنزین خودروی خود اطمینان داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.