نوشهر - ایرنا - برف و یخبندان بنا به گفته مدیران آموزش و پرورش کلاردشت و مرزن اباد فعالیت آموزشی دانش آموزان این شهرستان سردسیر و کوهستانی را برای فردا /دوشنبه/ غیر حضوری کرد.

محمد پورداودی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم به علت سرمای بیش از حد و لغزندگی سطح معابر شهری و روستایی بر اثر بارش برف به منظور حفظ جان دانش آموزان با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و فرماندار شهرستان گرفته شد.

وی اظهار کرد: دانش آموزان دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای فردا ۷ اسفند می‌توانند به صورت غیر حضوری از طریق بستر پیام رسان شاد آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

هواشناسی مازندران هم امروز - یکشنبه - با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی، نسبت به جاری شدن سیلاب، کولاک برف و یخبندان در مناطق مختلف مازندران هشدار داده بود.

هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را صبح امروز و فردا اعلام و پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت با بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی به نسبتا شدید و در دامنه ها و ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز مه آلود با بارش برف و کولاک همراه باشد.

طبق این گزارش، این شرایط نامساعد آب و هوایی تا روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در این استان حاکم بوده و روز جمعه این سامانه از استان خارج می‌شود.

در شهرستان ۵۰ هزار نفری کلاردشت بیش از چهار هزار دانش آموز در ۴۵ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.