اصفهان- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در کاشان با ۳۴.۳ میلی‌متر ثبت و گزارش شد.

محمدرضا رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پس از کاشان، آران و بیدگل و اردستان هر کدام با ۲۷.۹ میلی متر، بادرود با ۱۶.۹ میلی متر و خوانسار با ۱۵.۲ میلی متر در مراحل بعدی بیشترین بارش‌های ثبت شده در استان هستند.

وی با بیان اینکه بارش از همه مناطق استان گزارش شده و کوهپایه با ۰.۱ میلی متر کمترین میزان بارش را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: میزان بارش در شهر اصفهان ر ایستگاه باران‌سنجی اداره کل هواشناسی ۱۱.۴ میلی‌متر ثبت شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه سرد بارشی در روز جاری(دوشنبه) تا اوایل فردا در بیشتر مناطق استان است و بارش برف، مه آلودگی، کاهش دید و کاهش محسوس دما و یخبندان در بیشتر مناطق پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده دو تا سه درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۲ و در سردترین ساعات به منفی ۲ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی بیان کرد: خُور و بیابانک با دمای پنج و بویینِ و میاندشت با دمای منفی هفت درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد در زمینه ادامه فعالیت سامانه سرد بارشی و ماندگاری توده هوای سرد در منطقه تصریح کرد: این هشدار در باره ماندگاری توده هوای سرد از امروز تا روز جمعه هفته جاری در همه مناطق بویژه نیمه شمالی و غربی استان صادر شده است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.