هادی محمدپور در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره عدم حضور خود در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: فیلمنامهای آماده کرده بودیم و طبق برنامهریزی به جشنواره امسال هم میرسید اما از آنجایی که در جشنواره چهل و یکم، دوستان رسانهای یک سری نقطه نظراتی روی «های پاور» داشتند متوجه شدیم که همه چیز مو به مو بررسی میشود.
روی فیلمنامه متمرکز شدیم
وی افزود: به خاطر همین، روی فیلمنامه متمرکز شدیم و حسین ترابنژاد بازنویسی آن را در دست انجام دارد. با توجه به برنامهریزی انجام شده و از آنجایی که موضوع فیلم جدید، اطلاعاتی، امنیتی و هوایی و اتفاقی است که چند سال پیش رخ داده و از حیث نظامی و محرمانه بودن لازم بود تا از طبقهبندی خارج شود، صبر کردیم تا با کیفیت مناسب این کار را به جشنواره چهل و سوم فجر برسانیم.
محمدپور گفت: «پاپا» روایت اتفاقی است که سه عملیات ویژه پدافند هوایی را در یک فیلم نشان میدهد و بر اساس واقعیت است.
وی همچنین درباره ضرورت کار رسانه در سینما خاطرنشان کرد: نبود رسانه باعث شده که این مدل کارها و عملیاتها دیده و گفته نشود. سعی میکنیم با این کار، آن را به دید مردم برسانیم.
نقش رسانه در دیده شدن فیلمها
محمدپور در عین حال درباره نسبت هنر و رسانه گفت: چون دانشجوی رشته رسانه هستم همانگونه که در مورد «های پاور» هم گفتم، یک فیلم خوب یا بد دیده نمیشود مگر این که رسانهها به آن بپردازند و این مطلب را میرساند که رسانه، پایه و اساس رشد یک فیلم در بین مردم است.
وی افزود: رسانه رکن اساسی پیشرفت هر کشوری بویژه در عرصه هنر است و تا زمانی که رسانهها به اثری نپردازند آن اثر در اذهان مردم فراموش میشود.