لارستان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: با آمدن دولت سیزدهم، سیاست های جدیدی در بخش مسکن ابلاغ شد و امروز هزار و ۳۱۳ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تقدیم مردم لارستان شد.

به گزارش ایرنا، محمد علی زهره ای روز سه شنبه در آیین واگذاری هزار و ۳۱۳ قطعه زمین مسکونی به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در پویش خانواده مهدوی که در محل اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد افزود: شاید بتوان گفت واگذاری های امروز یکی از مصادیق سیاست های جدید دولت باشد و این یک طرح ادامه دار خواهد بود و امیدوارم در کل استان با تحویل همه آنچه که ثبت نام شده کامل شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی مسئولیت دو برنامه عمده را دارد که شامل نهضت ملی مسکن و نهضت حمل و نقل است و تقریبا همه مردم درگیر این دو بخش هستند.

زهره ای اظهار داشت: واگذاری زمین به جوانان و برای جوانی جمعیت در سراسر کشور در حال انجام است و امروز نیز در این شهرستان در خدمت مردم عزیز هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن اقدامی است که برای کسانی که تا کنون صاحب مسکن نشده اند برنامه ریزی شده و دارد انجام می شود.

وی توضیح داد که در بخش حمل و نقل نیز اقدامات بسیار خوبی در کشور در حال انجام است و حتما باید در موضوع راه ها نقاط ضعف را برطرف کنیم و فضای مناسب حمل و نقلی در کشور به وجود بیاوریم تا هم مورد استفاده راحت تر مردم باشد و هم از حوادث جلوگیری شود.

وی در پایان به حضور خیرین اشاره و تاکید کرد: این عزیزان در این مجموعه در حوزه راه و هم حوزه مسکن زحمات زیادی کشیدند و جزو بهترین عملکرد ها در سطح استان داشته اند و آرزوی سلامتی و توفیق برای آنها داریم.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی لارستان در ادامه جلسه عنوان کرد: برنامه ای که دولت برای تامین مسکن در حوزه جنوب فارس و لارستان بزرگ داشته حدود ۱۶ هزار خانواده بوده است و تا امروز بیش از ۴۵ هزار نفر متقاضی داریم که از میان آنها ۱۶ هزار نفر تایید شده داریم.

حسن شبانی ادامه داد: به همین تعداد نیز برای موضوع نهضت جهش زمین تامین شده و جزو چهار اداره کل اول کشور بودیم که زمین مورد نیاز را تامین کردیم.

وی تشریح کرد: در حوزه واگذاری تا امروز حدود ۱۰ هزار و ۹۴۵ واحد در قالب گروهی و انفرادی واگذار شده که حدود ۷ هزار و ۶۰۰ واحد آن نیز پروانه گرفته شده است و برای مابقی نیز در حال انجام است.

شبانی توضیح داد: در حوزه تامین زمین نیروهای نظامی و انتظامی تقریبا کل زمین های مورد نیاز تامین شده و بسیاری از آنها نیز شروع به ساخت کردند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: در موضوع آماده سازی زمین نیز در کشور دوم هستیم. در حوزه خانواده شهید و ایثارگران بیش از ۴۵۰ نفر متقاضی داشتیم که زمین به صورت کامل تامین و تحویل شده است.

شبانی همچنین به موضوع جوانی جمعیت در قالب پویش خانواده مهدوی که موضوع جلسه بود اشاره نمود و عنوان کرد: تا امروز ۵ هزار و ۶۸۶ نفر از خانواده های سه فرزندی و چهار فرزند زیر ۲۰ سال ثبت نام کرده اند که از آنها ۲ هزار و ۴۶۸ نفر تایید شده اند و از این تعداد، ۷۴ درصد این اراضی را تامین کردیم و مابقی آنها نیز در شرف تامین است.

وی افزود: طبق برنامه اجرایی ابلاغ شده از طرف وزارتخانه، اداره کل لارستان ۱۲ درصد از این برنامه جلوتر است و جزء چهار اداره کل اول کشور هستیم.

شبانی یادآور شد: خیرین راه ساز و مسکن ساز بیش از ۳۷۰ کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه های روستایی و بهسازی تفاهم نامه با خیرین منعقد شده و حدود ۴۰ کیلومتر از آنها آماده افتتاح است که با همکاری ۵۰ درصدی ساخته شده است.

وی در پایان اظهار داشت: در حوزه مسکن نیز ۷۲ واحد آماده افتتاح است که توسط این عزیزان ساخته شده است و با یک حرکت ابتکاری در جنوب کشور، این واحدها به مدت سه سال به صورت رایگان در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد و در صورت فرزند آوری دو سال دیگر تمدید خواهد شد و پس از آن در اختیار زوج های جوان قرار خواهد گرفت.

لارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز جنوب استان فارس قرار دارد.