خانواده‌های لارستانی با سیاست جدید دولت صاحب زمین مسکونی شدند

لارستان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: با آمدن دولت سیزدهم، سیاست های جدیدی در بخش مسکن ابلاغ شد و امروز هزار و ۳۱۳ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تقدیم مردم لارستان شد.

به گزارش ایرنا، محمد علی زهره ای روز سه شنبه در آیین واگذاری هزار و ۳۱۳ قطعه زمین مسکونی به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در پویش خانواده مهدوی که در محل اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد افزود: شاید بتوان گفت واگذاری های امروز یکی از مصادیق سیاست های جدید دولت باشد و این یک طرح ادامه دار خواهد بود و امیدوارم در کل استان با تحویل همه آنچه که ثبت نام شده کامل شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی مسئولیت دو برنامه عمده را دارد که شامل نهضت ملی مسکن و نهضت حمل و نقل است و تقریبا همه مردم درگیر این دو بخش هستند.

زهره ای اظهار داشت: واگذاری زمین به جوانان و برای جوانی جمعیت در سراسر کشور در حال انجام است و امروز نیز در این شهرستان در خدمت مردم عزیز هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن اقدامی است که برای کسانی که تا کنون صاحب مسکن نشده اند برنامه ریزی شده و دارد انجام می شود.

وی توضیح داد که در بخش حمل و نقل نیز اقدامات بسیار خوبی در کشور در حال انجام است و حتما باید در موضوع راه ها نقاط ضعف را برطرف کنیم و فضای مناسب حمل و نقلی در کشور به وجود بیاوریم تا هم مورد استفاده راحت تر مردم باشد و هم از حوادث جلوگیری شود.

وی در پایان به حضور خیرین اشاره و تاکید کرد: این عزیزان در این مجموعه در حوزه راه و هم حوزه مسکن زحمات زیادی کشیدند و جزو بهترین عملکرد ها در سطح استان داشته اند و آرزوی سلامتی و توفیق برای آنها داریم.

خانواده‌های لارستانی با سیاست جدید دولت صاحب زمین مسکونی شدند

مدیر کل اداره راه و شهرسازی لارستان در ادامه جلسه عنوان کرد: برنامه ای که دولت برای تامین مسکن در حوزه جنوب فارس و لارستان بزرگ داشته حدود ۱۶ هزار خانواده بوده است و تا امروز بیش از ۴۵ هزار نفر متقاضی داریم که از میان آنها ۱۶ هزار نفر تایید شده داریم.

حسن شبانی ادامه داد: به همین تعداد نیز برای موضوع نهضت جهش زمین تامین شده و جزو چهار اداره کل اول کشور بودیم که زمین مورد نیاز را تامین کردیم.

وی تشریح کرد: در حوزه واگذاری تا امروز حدود ۱۰ هزار و ۹۴۵ واحد در قالب گروهی و انفرادی واگذار شده که حدود ۷ هزار و ۶۰۰ واحد آن نیز پروانه گرفته شده است و برای مابقی نیز در حال انجام است.

شبانی توضیح داد: در حوزه تامین زمین نیروهای نظامی و انتظامی تقریبا کل زمین های مورد نیاز تامین شده و بسیاری از آنها نیز شروع به ساخت کردند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: در موضوع آماده سازی زمین نیز در کشور دوم هستیم. در حوزه خانواده شهید و ایثارگران بیش از ۴۵۰ نفر متقاضی داشتیم که زمین به صورت کامل تامین و تحویل شده است.

شبانی همچنین به موضوع جوانی جمعیت در قالب پویش خانواده مهدوی که موضوع جلسه بود اشاره نمود و عنوان کرد: تا امروز ۵ هزار و ۶۸۶ نفر از خانواده های سه فرزندی و چهار فرزند زیر ۲۰ سال ثبت نام کرده اند که از آنها ۲ هزار و ۴۶۸ نفر تایید شده اند و از این تعداد، ۷۴ درصد این اراضی را تامین کردیم و مابقی آنها نیز در شرف تامین است.

وی افزود: طبق برنامه اجرایی ابلاغ شده از طرف وزارتخانه، اداره کل لارستان ۱۲ درصد از این برنامه جلوتر است و جزء چهار اداره کل اول کشور هستیم.

شبانی یادآور شد: خیرین راه ساز و مسکن ساز بیش از ۳۷۰ کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه های روستایی و بهسازی تفاهم نامه با خیرین منعقد شده و حدود ۴۰ کیلومتر از آنها آماده افتتاح است که با همکاری ۵۰ درصدی ساخته شده است.

خانواده‌های لارستانی با سیاست جدید دولت صاحب زمین مسکونی شدند

وی در پایان اظهار داشت: در حوزه مسکن نیز ۷۲ واحد آماده افتتاح است که توسط این عزیزان ساخته شده است و با یک حرکت ابتکاری در جنوب کشور، این واحدها به مدت سه سال به صورت رایگان در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد و در صورت فرزند آوری دو سال دیگر تمدید خواهد شد و پس از آن در اختیار زوج های جوان قرار خواهد گرفت.

لارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز جنوب استان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha