مراغه- ایرنا- عضو شورای سیاستگذاری حزب همت آذربایجان‌شرقی بیان کرد: گفتمان مشارکت انتخاباتی ضمن توجه به اهمیت حضور در پای صندوق‌های رای، در میان مردم مراغه و عجب‌شیر شکل گرفته و تاثیر خارجی میزان مشارکت برای اهالی تبیین شده است.

«بهرام ودودی‌مفید» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مشارکت انتخاباتی در ۱۱ اسفندماه تاثیر داخلی و خارجی دارد و مردم مراغه و عجب‌شیر به خوبی می‌دانند که نوع نگرش کشورهای خارجی به کشورمان بر اساس میزان مشارکت شکل می‌گیرد و با حضور در پای صندوق رای، انسجام ملی تقویت می‌شود.

ودودی مفید، فعال سیاسی: داوطلبان هر دو شهرستان مراغه و عجب‌شیر نسبت به راهیابی به مجلس دوازدهم امیدوار هستند

وی همچنین با بیان اینکه تنوع و تعداد داوطلبان مجلس دوازدهم نیز از دیگر عوامل موثر بر افزایش مشارکت انتخاباتی در این حوزه است، افزود:‌ انتقال برخی از داوطلبان از یک حوزه به حوزه دیگر نیز موجب ایجاد شور انتخاباتی شده است که به نوبه خود مشارکت را در این حوزه انتخابیه افزایش می‌دهد.

«ودودی مفید» این را هم بیان کرد که وجود علمای شاخص و دانشگاهی استان در ششمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز یکی دیگر از دلایل شکل‌گیری گفتمان مشارکت انتخاباتی در این حوزه انتخابیه است.

وی همچنین وجود یک کرسی مجلس برای ۲ شهرستان مراغه و عجب‌شیر را از عوامل شکل‌گیری گفتمان مشارکت انتخاباتی عنوان کرد و افزود: این حوزه به افزایش تعداد کرسی در دوره‌های بعدی مجلس نیاز دارد اما در شرایط فعلی در هر دو شهرستان امیدواری برای پیروزی در انتخابات وجود دارد و به دنبال آن مشارکت افزایش می‌یابد.

نقش نخبگان و احزاب در انتخابات افزایش یافته است

مسئول حزب همت در جنوب آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مراجعه به نخبگان و احزاب در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزایش یافته است و داوطلبان نیز تلاش می‌کنند تا مورد حمایت احزاب قرار گیرند.

«ودودی مفید» وجود چنین شرایطی را موجب توسعه سیاسی منطقه عنوان کرد و ادامه داد: این روند نویدبخش افزایش ظرفیت و کارایی در حل و فصل تضادهای منافع فردی و جمعی و شکل‌گیری مشارکت‌های مردمی است.

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر ۱۵ نفر از داوطلبان مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر از ادامه رقابت انصراف دادند و تعداد آنان به۳۰ نفر رسید.

گفتنی است ۲۰۳ هزار نفر در مراغه و ۵۵ هزار نفر در عجب‌شیر می‌توانند در انتخابات ۱۱ اسفندماه شرکت کنند که ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان رای‌اولی ساکن مراغه و هشت هزار نفر هم رای‌اولی ساکن عجب‌شیر هستند.

همچنین ۱۸۵ شعبه اخذ رای برای مراغه پیش‌بینی شده که ۴۰ صندوق در بخش سراجو و ۱۴۵ صندوق در بخش مرکزی و شهر مراغه مستقر می‌شود؛ در عجب‌شیر هم ۸۶ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده است تا در مجموع از این حوزه انتخابیه یک نفر به خانه ملت راه یابد.