داوطلبان مجلس دوازدهم در مراغه و عجب‌شیر به ۳۰ نفر کاهش یافت

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: ۱۵ نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر انصراف دادند و تعداد داوطلبان در این حوزه به ۳۰ نفر رسید. 

«مرتضی مینویی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر ۱۵ نفر شامل آقایان حسن بخشایشی، مهدی تمهیدی، سیدمحمد توکلانی، منصور سلطان‌پور، رامین سیدی، جعفر شکوریان، فیروز عابد، امین محمد علم‌خانی، سعید عید گشایش، وحید فتحی رضایی، حجت کیومرزی شیراز، غلامرضا موحدیان، سیدمرتضی موسوی تبار، عادل نصیرزاده و رسول نقی‌زاده شیرامین از ادامه حضور در انتخابات انصراف داده‌اند.

داوطلبان مجلس دوازدهم در مراغه و عجب‌شیر به ۳۰ نفر کاهش یافت
فرماندار مراغه: برگزاری هرگونه کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است

وی ادامه داد: براساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان حداکثر تا ۷۲ ساعت مانده به آغاز رای‌گیری می‌توانند انصراف خود را به ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ارائه کنند و بر همین اساس مهلت انصراف ساعت هشت امروز پایان یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون مجوزی برای برگزاری مناظره انتخاباتی در اماکن عمومی صادر نشده، اضافه کرد: برگزاری مناظره‌های انتخاباتی تنها با درخواست کتبی داوطلبان علاقه‌مند و با اخذ مجوزهای قانونی از ستاد انتخابات در مراکز علمی و دانشگاهی امکان‌پذیر است.

«مینویی» افزود: هرگونه انتشار خبر در خصوص برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون اخذ مجوز قانونی فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است و با متخلفان بر اساس مقررات و ضوابط ابلاغی برخورد می‌شود.

وی به داوطلبان مجلس توصیه کرد تا در راستای ایجاد فضای سالم رقابتی و افزایش شور و نشاط انتخاباتی، با هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان نسبت به دریافت مجوزهای لازم برای برگزاری هرگونه همایش یا گردهمایی تبلیغاتی اقدام کنند.

فرماندار مراغه تصریح کرد: برگزاری هرگونه کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است و براساس مصوبه شورای تامین با تخلف در این زمینه برخورد شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا ۲۰۳ هزار نفر در مراغه و ۵۵ هزار نفر در عجب‌شیر می‌توانند در انتخابات ۱۱ اسفندماه شرکت کنند که ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان رای‌اولی ساکن مراغه و هشت هزار نفر هم رای‌اولی ساکن عجب‌شیر هستند.

گفتنی است ۱۸۵ شعبه اخذ رای برای مراغه پیش‌بینی شده که ۴۰ صندوق در بخش سراجو و ۱۴۵ صندوق در بخش مرکزی و شهر مراغه مستقر می‌شود؛ همچنین در عجب‌شیر ۸۶ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده است تا در مجموع از این حوزه یک نفر به خانه ملت راه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha