قزوین - ایرنا – داوود محمدی نامزد مردم قزوین، آبیک و البرز در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی با کد انتخاباتی ۴۱۳ معتقد است: مجلس شورای اسلامی یک تریبون جهانی است و بیان هرگونه معضل و کمبود توسط نمایندگان عکس العمل مسوولان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، داوود محمدی متولد سال ۴۲ در قزوین، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی است.

این داوطلب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی همچنین نماینده مردم شهرستان های قزوین، آبیک و البرز در دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور، مدرس دانشگاه و ریاست کمیته آموزش فدراسیون تنیس روی میز آسیای میانه را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

نمایندگان در مجلس شورای اسلامی زبان مردم هستند

محمدی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس براساس قانون بایستی نسبت به ۲ مساله مهم، قانونگذاری و نظارت اهتمام ویژه و جدی داشته باشد، اظهارکرد: در بخش قانونگذاری متاسفانه با تراکم جدی قوانین مواجه هستیم و بنده نیز به رییس مجلس شورای اسلامی عرض کردم که ما به جای تولید پی در پی قوانین باید نسبت به پالایش قوانین اقدام کنیم.

وی ادامه داد: مجلس در یک مقطع زمانی پالایش قوانین را به صورت مناسب انجام داد و تعداد زیادی از قوانینی که باعث تراکم حجم کتب قانونی ما شده بود را نیز حذف و پالایش کرد که البته این مساله بایستی استمرار پیدا می کرد اما متاسفانه متوقف شد اما در مجلس دوازدهم باید دوباره پیگیری شود.

این کاندیدای ورود به مجلس دوره دوازدهم با اشاره به قوانین رفع موانع تولید در حوزه بهبود مستمر محیط کسب و کار، گفت: بنده در دوره ای که نماینده مردم در خانه ملت بودم این قوانین از تصویب گذشت و اثر بسیار مناسبی برای حل مشکل تولیدکنندگان و صاحبان صنایع به همراه داشت اما متاسفانه بخش های عمده ای از آن اجرایی نشد که بایستی مورد نظارت و پیگیری نمایندگان قرار می گرفت که این قوانین بلا اجرا حتما به مرحله اجرایی برسد تا مشکلات مردم حل و فصل شود چون الان به لحاظ معیشتی مردم واقعا در مضیقه هستند و زندگی برای آنها بسیار سخت می گذرد.

وی ضمن اشاره به شرح وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نمایندگان در مجلس باید زبان حال مردم باشند، اما کمتر حرف مردم در مجلس شنیده می شود، کارد به استخوان مردم رسیده و دیگر با سیلی هم نمی توانند صورت خود را سرخ نگاه دارند اما می بینیم که این وضعیت نابسامان، انعکاسی در مجلس شورای اسلامی ندارد و لذا نمایندگان به عنوان وکلای مردم باید این موضوعات را منعکس، دفاع و پیگیری کنند.

محمدی ادامه داد: سیاست های عادلانه و منصفانه باید در حوزه بازار پولی اعمال شود، به ویژه در بخش تولید، چرا که بانک ها، بیمه ها، تامین اجتماعی، بورس و سایر نهادها، اهتمام لازم و کافی را در این زمینه ندارد.

این داوطلب مجلس با اشاره به برنامه هایش در سطح حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: یک تغییر و رویکرد جدی نسبت به گردش نخبگانی باید داشته باشیم، یعنی از نخبگان، تحصیل کردگان و متخصصان استان در مناصب و مسوولیت های مختلف به نحو کاملی بهره مندی کنیم که این کار هم باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان خواهد شد و هم اینکه با توجه به شناختی که این عزیزان در گستره جغرافیایی، فرهنگ و مردم استان دارند، بهتر می توانند امور را مدیریت کنند.

وی، تکمیل طرح های نیمه تمام را از دیگر برنامه های خود در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم دانست و گفت: در زمان وکالت بنده در خانه ملت در خصوص انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین ۶ سال پیگیر این موضوع بودم و به نتایج بسیار مثبتی هم رسیدم، این در حالی بود که وزیر وقت نیرو به بنده گفت که یک لیوان از آب سد طالقان به شما نمی توانیم بدهیم چون این آب برای ۲۰ میلیون جمعیت تهران و کرج است.

محمدی ادامه داد: با پیگیری و رایزنی های مختلف و طاقت فرسا، حق آبه برای ۱۶ شهر و ۱۹۴ روستا گرفته شد و سپس عملیات حفاری و لوله گذاری ۱۰ کیلومتر از مسیر سد به سمت آبیک نیز به انجام رسید و سپس دوستان ما در ادامه، کار لوله گذاری پنج کیلومتر باقیمانده را تا آبیک انجام دادند اما بعد از آن، کار متوقف ماند.

به گفته وی، این در حالی بود که آب سد طالقان بعد از آبیک بایستی به محمدیه، مهرگان، شریف آباد، بیدستان، بخش بشاریات و مرکزی آبیک، الوند و بخش مرکزی آن، قزوین، محمودآباد و اقبالیه امتداد پیدا می کرد اما طرح باید در نهایت تکمیل شود.

محمدی به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین در زمان حضورش در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون سقف پنجم این بیمارستان کار شده اما متاسفانه از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردر نبوده و روند اجرایی آن نیز بسیار کند است چرا که طی چهار سال گذشته با توجه به مضیقه بودن استان در حوزه درمانی، مردم منطقه تاکنون بایستی از آن استفاده می کردند.

وی یادآور شد: این در حالی است که قزوین دارای سه بیمارستان با عمر ۷۰ تا ۱۰۰ سال است که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه شاهد خسارت های جبران ناپذیری در این زمین هخواهیم بود.

این کاندیدای مجلس دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدهای نفتی دولت، اظهار کرد: درآمد دولت در گذشته بسیار کم بود تا جایی که با تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت و فروش هر بشکه ۲۵ دلار، درآمد خاصی را شاهد نبودیم اما امروز این میزان تولید به ۲ میلیون بشکه و فروش آن هم به ۷۰ تا ۸۰ دلار رسیده و اگر نمایندگان کمی اهتمام به خرج دهند، اقدامات بسیار موثرتری صورت می گیرد و مردم نیز لذت شیرینی خدمت را بیش از پیش خواهند چشید.