رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان گفت: بیش از هشت هزار نیرو امنیت انتخابات در این استان را تامین می‌کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه با اشاره به همکاری هشت هزار و ۵۰۱ نفر برای تامین امنیت انتخابات دراستان گفت: حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان مظهر نقش‌آفرینی آنان در آینده کشور و تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام و خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات تامین امنیت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفندماه سال جاری، اظهار کرد: مجموعه انتظامی به عنوان متولی تامین و برقراری امنیت انتخابات با بهره‌گیری از تجربیات گذشته هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین امنیت قبل، حین و بعد از انتخابات ندارد.

وی تعداد کل شعب اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گیلان را ۲ هزار و ۶۹۰ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲ هزار و ۳۱۷ شعبه ثابت و ۳۷۳ شعبه سیار است.

فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن تقدیر از همکاری عوامل بسیج و سپاه با مجموعه انتظامی در تامین نظم و امنیت برخی شعب اخذ رأی بیان کرد: پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت شعبه‌های رای‌گیری به صورت قاطع و قانونی برخورد می‌کند.

سردار ملکی با بیان اینکه پنج هزار و ۵۰۱ نیروی پلیس مسئولیت تامین و حفظ نظم و امنیت انتخابات را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۵۰۰ نیروی سپاه و بسیج نیز در تامین نظم و امنیت شعب اخذ رای با پلیس همکاری خواهند داشت.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تبلیغات کاندیداهای مورد نظر ۲۴ ساعت قبل از رأی‌گیری ممنوع است، گفت: به ستادهای تبلیغاتی کاندیداها در سطح استان گیلان توصیه می‌شود از برگزاری برنامه‌هایی که باعث کندی عبور و مرور و ایجاد ترافیک در سطح معابر به ویژه خیابان‌های اصلی می‌شود، خودداری کنند.

سردار ملکی در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد هرگونه تجمع، ناهنجاری و راه اندازی کاروان‌های تبلیغات توسط هواداران کاندیداها و تجمع و تبلیغ در محل شعب اخذ رای ممنوع است، از شهروندان خواست هرگونه تخلفات انتخاباتی را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.