اسماعیل عرشیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین امسال موفق به اجرای جداکنندههای بتنی و ایجاد ۸۵۰ متر مسیر دوچرخه سواری در سطح این شهر شد.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان همچنین برای توسعه مسیرهای دوچرخه سواری سطح شهر قزوین در سال جاری ۲۵ میلیارد ریال برای تحقق انجام این کار اعتبار تخصیص داده است.
عرشیان با اشاره به اینکه متاسفانه مسیرهای تعیین شده برای دوچرخه سواری سطح شهر بیشتر مورد استفاده موتورسواران قرار می گیرد، تاکید کرد: امیدواریم با سیاست های در نظر گرفته شده و فرهنگ سازی در بین شهروندان شهر از سوی رسانه ها، سال آینده با همکاری و همراهی پلیس راهوار بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.
این مسوول با بیان این موضوع که در طرح های تفصیلی شهری قزوین مسیرهای دوچرخه سواری دیده نشده است، تاکید کرد: مسیرهای مورد نظر برای استفاده دوچرخه سواران در مطالعات ترافیکی و طرح جامع ترافیک در معابر شهری پیش بینی شده است.
عرشیان یادآور شد: برخلاف باور عمومی، مسیرهای دوچرخه سواری در مکانهای پرتردد شهری نه تنها باعث ایمنی دوچرخه سواران میشود بلکه از آشفتگیهای ترافیکی به واسطه نظم دهی بیشتر نیز جلوگیری به عمل میآورد.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: احداث مسیر نوسازی شده دوچرخه در خیابان بوعلی قزوین باعث کاهش تصادفات دوچرخهسواران شده تا جایی که تصادفات در این نقطه به صفر رسیده و یا اینکه در خیابان فردوسی پرتقاضاترین مسیر و مطابق براساس نیازهای شهروندان صورت گرفته است.