ارومیه- ایرنا- زمینه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی ارومیه و استان الشرقیه شمالی کشور عمان، با امضای تفاهم‌نامه مشترک در حوزه های تجاری، اقتصادی و گردشگری فراهم شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهم‌نامه روز پنجشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، رییس اتاق بازرگانی ارومیه و رییس اتاق بازرگانی الشرقیه شمالی عمان به امضا رسید.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه در این مراسم با اشاره به وجود ظرفیت ویژه معدن طلای زره شوران تکاب و منطقه آزاد و دیگر پتانسیل های اقتصادی استان گفت: به دلیل زمان کم فرصت نشد تا طرف عمانی از دیگر جاذبه های اقتصادی استان بازدید داشته باشند.

قاسم کریمی افزود: این دیدارها برای شناساندن کامل آذربایجان غربی و ایجاد روابط در سطح دیپلماتیک بین روسا و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی ۲ طرف انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: برای انجام این امور و تحقق روابط دیپلماتیک، تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق های بازرگانی به امضا می رسد و امید می رود که این دیدارها، مراوادات و ارتباطات در جهت رفاه و منافع هر دو استان آذربایجان غربی و شرقیه شمالی عمان باشد.

رییس اتاق بازرگانی استان شرقیه شمالی کشور عمان هم در این دیدار با دعوت از مسوولان آذربایجان غربی برای بازدید از ظرفیت های این استان اظهارکرد: در ۲ روز گذشته بسیاری از موارد لازم را در حوزه های مختلف در این استان کشف کردم و بسیاری از امکانات را دیدم.

«شیخ محمد بن ناصر المسگری» افزود: از همه دست اندرکاران و مسوولان اتاق بازرگانی ارومیه و همه مسوولانی که در کشور فعالیت می کنند، قدردانی می کنم.

به گزارش ایرنا، اعضای هیات تجاری استان شرقیه شمالی کشور عمان پیش ازاین با محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی دیدار و در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز گفت و گو کرده بودند.

این هیات تجاری جهت بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری، تجاری و اقتصادی و بررسی زمینه های همکاری های اقتصادی به آذربایجان‌غربی سفر کرده است.