معاون استاندار: ارتقای روابط با کشورهای همسایه از اولویت های آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ارتقای روابط و تعامل با کشورهای همسایه از اولویت های استان بوده که در راستای راهبردهای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

جواد کرمی روز پنجشنبه در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی ارومیه و استان الشرقیه شمالی عمان افزود: آذربایجان‌غربی به برکت دولت سیزدهم و تلاش مقام عالی استانی نقش اصلی را در دیپلماسی همسایگی مدنظر رییس جمهور ایفا می کند.

وی اضافه کرد: همسایه، فقط به معنای داشتن مرز مشترک نیست بلکه کشورهایی که به نوعی اقتصاد خود را با آنها مرتبط می کنیم، همسایه ما هستند.

وی اظهار کرد: حضور استاندار آذربایجان غربی و هیات اقتصادی در سوریه و برنامه ریزی برای کشورهایی از جمله روسیه، نشان از عزم جدی مقام عالی استان برای گسترش روابط اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در برقراری ارتباطات دیپلماسی فعال، نقش اتاق های بازرگانی یک مولفه اصلی است.

کرمی گفت: ارتباط بخش خصوصی آذربایجان غربی با استان شرقیه شمالی عمان یکی از اولویت هایی است که در راستای ارتباط با کشورهای دوست و برادر برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت اقتصادی آذربایجان غربی و موقعیتی که دارد و همسایگی با سه کشور می توانیم از ظرفیت هاب منطقه ای استان برای توسعه مراودات الشرقیه شمالی عمان استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا در این آیین تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای روسای اتاق های بازرگانی ارومیه و الشرقیه شمالی عمان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha