تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

گرگان- ایرنا- مردم سرزمین پایتخت اقوام ایران زمین در ساعات باقی‌مانده به شروع دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری یک‌صدا می‌گویند همه می‌آییم؛ سرمای هوا که هیچ، برای سربلندی و عزت ایران از اهدای سر و جان هم دریغ نکنیم.

به گزارش ایرنا، برگ‌های آخر تقویم سال ۱۴۰۲ در حال ورق خوردن است و زمستان چمدانش را بسته و لنگ‌لنگان می‌رود تا بهاری زیبا شکوفه دهد.

امسال به رسم هر چهار سال، آخرین روزهای سرد و خشک زمستان موسم تغییرات سیاسی شده تا بهار بهارستان پیش از بهار طبیعت مژده تغییر سر دهد.

شور و حال انتخاباتی همچون دیگر نقاط ایران اسلامی در پایتخت اقوام موج می‌زند و گلستانی‌های ولایتمدار قرار است یک بار دیگر برای سربلندی، عزت و سرافرازی وطن خود پا به میدان بگذارند و برای تشکیل مجلس قوی «یاعلی» بگویند.

به گفته علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان با پایان زمان انصراف داوطلبان، در نهایت ۲۰۹ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان در عرصه رقابت باقی ماندند.

در نگارستان ایران همه چیز برای برگزاری انتخابات پرشور و حماسی فراهم است و هزار و ۵۱۵ صندوق اخذ برای جمع‌آوری آرای یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات تدارک دیده شده است.

از هشت صبح امروز پنج‌شنبه ۱۰ اسفند زمان تبلیغات انتخاباتی داوطلبان انتخابات به پایان رسیده تا مردم در ساعات باقی‌مانده در سکوت تبلیغاتی به گزینه اصلح دست پیدا کنند و بهترین‌ها را راهی خانه ملت کنند.

سرمربی گلستانی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان ضمن دعوت مردم برای حضور پای صندوق های رای به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است و برای اینکه سرنوشت خودمان را رقم بزنیم باید در انتخابات شرکت کنیم.

حسن طهماسبی اظهار کرد: افرادی که راهی خانه ملت می‌شوند از حق و حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند. پس نباید نسبت به این رویداد سیاسی بی‌تفاوت بود تا با ورود افراد شایسته و اصلح به مجلس، بهترین‌ها برای ملت ایران رقم بخورد.

یک شهروند گرگانی نیز در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: فردا ۱۱ اسفند روز انتخابات است و ما این روز را یوم‌الله دیگری می‌دانیم و با حضور حماسی همچون موشک بر قلب دشمن فرود می‌آییم.

حمید کُرد افزود: صندوق‌های آرا را به منزله سنگرهای دفاع از انقلاب اسلامی و ایران دانسته و با حضور در صحنه از انقلاب اسلامی و ایران عزیز دفاع می‌کنیم و مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه‌گویان خواهیم زد.

وی با بیان اینکه در هر شرایطی حتی زیر بارش برف و باران در انتخابات شرکت می‌کنیم، یادآور شد: باید با انتخاب هوشمندانه نمایندگانی را راهی خانه ملت کنیم که از لحاظ علمی، تخصص، تدین و پاکدستی سرآمد باشند و ایران را بر روی ریل پیشرفت و توسعه قرار دهند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ریل‌گذاری اقتصاد، سیاست‌ها و مسائل اجتماعی با مجلس شورای اسلامی است لذا مشارکت حداکثری در انتخابات موجب می‌شود افراد توانمند راهی خانه ملت شوند.

علی‌محمد چوپانی گفت: عامل اصلی برخی مشکلات فعلی، سیاست‌گذاری‌ها و قوانین وضع‌شده در مجلس شورای اسلامی است لذا اگر انسان‌های کاردان، خبره و کارشناسان و متخصصان حوزه اجتماعی و اقتصادی راهی مجلس شوند مشکلات موجود حل خواهد داشت.

چوپانی با اشاره به اینکه اگر در انتخابات شرکت نکنیم در صورت بروز مشکل در سیاست‌های کلان اقتصادی و دیگر حوزه‌ها خودمان مقصر هستیم، بیان کرد: مشارکت در انتخابات یک وظیفه ملی است و اگر کسی به وضعیت موجود نقد دارد راهش قهر با صندوق رای نیست‌.

یک کارشناس سیاسی نیز با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند به خبرنگار ایرنا گفت: فردا ۲ رویداد مهم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در کشور برگزار می‌شود که هر کدام از آنها در نظام سیاسی و اجتماعی ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نصرت بابایی با بیان اینکه انتخابات و شرکت در آن مظهر سه باور است، گفت: انتخابات مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است و از دیدگاه اسلام، مشارکت در مباحث سیاسی از جمله انتخابات فقط یک حق نیست بلکه تکلیف و وظیفه است.

این کارشناس سیاسی گفت: دشمن هم پی برده که ایران اسلامی نزدیک قله قرار گرفته لذا با ترفندهای مختلف و با تزریق یاس و ناامیدی به دنبال مخدوش کردن جامعه است‌ که‌ می‌طلبد مردم در ۱۱ اسفند پای صندوق رای حاضر شوند.

بابایی خاطرنشان کرد: بانوان مانند عرصه‌های دیگر علاوه‌بر خود سایر اعضای خانواده را هم به حضور پای صندوق رای تشویق کنند و با انتخاب آگاهانه همچون همیشه حماسه‌آفرین باشند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان نیز ضمن دعوت آحاد مختلف برای شرکت در انتخابات از مردم خواست از فرصت مغتنمی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای حضور و مشارکت آنها در اداره امور کشور فراهم کرده به عنوان یک دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی نهایت استفاده را ببرند و پرشور پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور، رقابتی و سالم در گلستان اندیشیده شده و همه چیز برای برگزاری انتخابات پرشور در سطح استان آماده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: به عنوان مجموعه شورای نگهبان و ناظران بر انتخابات تلاش کردیم آموزش‌های لازم را به ۶ هزار نفر از ناظران خود در شعب اخذ رای ارائه دهیم تا انتخابات بدون نقص برگزار شود.

در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان، یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۷۱۷ هزار و ۷۷۶ نفر زن و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر مرد هستند.

۷۹ هزار و ۳۹۵ نفر از رای‌دهندگان گلستان رای‌اولی هستند و برای نخستین بار پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

همچنین هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در استان گلستان وجود دارد که ۸۴۱ شعبه اخذ رای روستایی است.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.