کرج – ایرنا- طلوع خورشید صبحگاه جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در البرز، سرزمین ملقب به " ایران کوچک"، حال و هوای خاصی دارد، دسته دسته اقوام همیشه سرافراز و متعهد و متحد بار دیگر کمر همت بسته اند تا حماسه ای دیگر بیافرینند و لوح زرین و رنگارنگی دیگر را بر افتخارات تاریخ این سرزمین ترسیم کنند.

به گزارش ایرنا، نخستین لحظه های آغاز یک حماسه است و مردم به سمت رقم زدن سرنوشت دیگری در گوشه و کنار البرز به راه افتاده اند، نفس سرد واپسین روزهای زمستان ۱۴۰۲ با گرمی شکوه و جلال مردمان سحر خیز این خطه زیبا و دل انگیز به نسیم مهربانی تبدیل شده است.
مردم دسته دسته می آیند تا با انتخاب خود ، سرنوشت کشور را به کسانی بسپارند که دلسوزانه ، متعهدانه و مشفقانه پا در رکاب خدمت گذارند و برگ زرینی از شکوه وسازندگی را تقدیم نگاه های پرمهر و محبت مردم و میهن خود نمایند.

آری ایران ، میهن من امروز در انتظار گامهای بلند مردمانش لحظه شماری می کند تا با ثبت امضاهای خود تورق حماسه دیگری برای آبادانیش رقم بزنند.

بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز چشم بسیاری از مردم دنیا به ملت ایران است؛ چشم های بسیاری مترصد و دوخته به مسایل امروز کشور و حضور ملت عزیز و نتیجه انتخابات ایران اسلامی است. 

حسب توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی در لحظه آغازین انتخابات امروز، "در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست" و ملت ایران امروز به این دعوت رهبر انقلاب لبیک خواهند گفت  و می آیند تا دوستان را خوشحال و دشمنان را همچنان ناامید کنند.

و اینک که در فصل جدیدی از بهار سیاسی انقلاب اسلامی قرار داریم  ، جوش و خروش البرزی ها در مسیر انتخابات حکایت از خلق یک حماسه عظیم دارد.

ساعت ۲۴:۰۰ ** آغاز شمارش آرای انتخابات در استان البرز

 شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از پایان رای گیری بلافاصله در یک هزار و ۳۳۳ شعبه اخذ رای استان البرز آغاز شد.

۳۰۷ نامزد مجلس شورای اسلامی و سه نامزد خبرگان رهبری برای این دوره از انتخابات رقابت داشتند.

کار رای گیری انتخابات پس از پایان وقت قانونی در ساعت ۱۸ بنا به درخواست استانداران و با موافقت وزارت کشور ۲ مرحله تمدید شد که مرحله پایانی جمع آوری آرای مردم تا ساعت ۲۴ جمعه ادامه یافت.

ساعت ۲۰:۱۷ ** تمدید مهلت رای گیری تا ساعت ۲۲ در البرز

 رییس ستاد انتخابات استان البرز از تمدید مهلت رای گیری تا ساعت ۲۲ خبر داد.

 "مرتضی ولی پوری " جمعه شب اعلام کرد که باتوجه به اعلام ستاد انتخابات کشور و استقبال و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای، مهلت اخذ رای ۲ ساعت دیگر تمدید شده است.

ساعت ۱۸:۲۷ **  روند اخذ رای در روستاهای البرز در پوشش کامل مخابراتی ادامه دارد

 مدیرکل امور روستایی استانداری البرز گفت: روند اخذرای در روستاهای این استان در پوشش کامل خدمات اینترنتی و مخابراتی ادامه دارد.

" فرشاد قدوسی" عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز در برخی از روستاهای کوهستانی استان البرز بارش سنگین برف را داشتیم اما با تلاش مجموعه راهداری مشکلات راههای ارتباطی این روستاها نیز برطرف شده است.

ساعت ۱۸:۲۶ ** کمبود تعرفه برخی شعب کرج به قید فوریت برطرف شد + فیلم

 رییس حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس گفت: چندین شعبه اخذ رای با کمبود تعرفه مواجه شدند که به قید فوریت تحویل داده شد. 

" یحیی رمضانی " روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: قدردان حضور مردم در مانور سیاسی یازدهم اسفندماه در مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد و بخش آسارا هستیم چرا که قدرت نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشیدیم .

وی بیان کرد: از آغازین ساعت قانونی اخذ رای هشت صبح، همزمان با سراسر کشور فرایند رای گیری در این مرکز حوزه انتخابیه انجام شده است.

ساعت۱۷:۰۰ **  امکان رای گیری درب منازل برخی شهروندان البرز فراهم است

رییس ستاد انتخابات البرز از امکان رای گیری درب منزل واجدین شرایط که دارای شرایط خاص هستند در این استان خبر داد.

" مرتضی ولی پوری" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور گسترده مردم از ساعات اولیه رای گیری پای صندوق ها نشان از مشارکت حداکثری واجدین شرایط در انتخابات استان است.

وی ادامه داد: عوامل اجرایی انتخابات آماده اخذ رای از بیمارستان ها، زندان ها و پادگان ها هستند.

ساعت ۱۵:۰۰ ** فرماندار فردیس: مردم رای خود را به آخر وقت موکول نکنند

فرماندار فردیس بر حضور اول وقت در انتخابات تاکید کرد و گفت: مردم شریف شهرستان رای خود را به دقایق آخر موکل نکنند.

"خداداد کاشفی " روز جمعه در حاشیه فعالیت یکی از شعب اخذ رای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم ایران امروز در انتخابات سرنوشت ساز با لبیک به مقام معظم رهبری و عهد و پیمان با شهدای انقلاب اسلامی و توسل به آنان در صحنه انتخاب حضور یافتند.

وی از مردم فردیس خواست تا با حضور و انتخاب کاندیدای اصلح و مدنظر آینده با شکوه و برای پیشرفت و آبادانی شهرستان رقم بزنند.

ساعت: ۱۴:۴۵ ** شور و شوق جوانه های انقلاب در صفوف انتخاباتی البرز

رای اولی ها به عنوان خوشه های جوان انقلاب اسلامی، حال و هوای خاصی به صفوف انتخاباتی جمعه یازدهم اسفند ماه البرز بخشیده اند، گل های خندانی که با خود شور وشعف وصف ناپذیری برای آینده میهن اسلامی به ارمغان آورده اند.

به گزارش ایرنا، در لابلای صفوف رنگین کمان اقوام ایرانی ساکن البرز، کسانی برای نخستین بار به عرصه انتخاب و تعیین سرنوشت سیاسی پا گذاشته اند که شاید سالها در انتظار چنین روزی بودند تا حقوق اجتماعی و مشارکت ملی خود را به نمایش بگذارند.

بسیاری از رای اولی‌های البرز از نخستین ساعات آغازین انتخابات وارد شعبه‌های اخذ رای شدند و آرای خود را به صندوق ها ریختند؛ امروز شکوه و عظمت البرز یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب "ایران کوچک " با انتخابات جوانه هایش به اوج خود رسیده و زمستان سرد ۱۴۰۲ ، بهاری پرشکوفه را نوید می دهد.

ساعت" ۱۴:۳۰ ** امام جمعه کرج: ملت ایران برگ درخشان دیگری در تاریخ ثبت می کند

 نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: امروز آحاد مختلف مردم ایران و البرز با حضور پرشور خود برگ درخشان دیگری از حماسه در تاریخ ثبت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله " سید محمد مهدی حسینی همدانی " در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: مردم با این حضور بار دیگر به دفاع از کشور دربرابر توطئه های دشمنان به پا خاسته و شور و هیجان خوبی را از ابتدای صبح در شعب اخذ رای استان البرز شاهد هستیم .

وی بیان کرد: امروز مردم با حضور خود درپای صندوق های رای موجب خشم دشمنان می شوند؛ بنابراین قدرت و عزت بار دیگر برای ایران ثبت می شود.

امام جمعه کرج در ادامه به روز احسان و نیکوکاری و نقش موثر نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در یاری رساندن به محرومان اشاره کرد و گفت: امروز باید بحث قرض الحسنه را در کشور بیش از پیش جدی گرفت .

وی تاکید کرد: منتخبان معیشت و اقتصاد مردم را باید مدنظر قراردهند و بسیاری از قوانین را در کشور اصلاح کنند. 

ساعت ۱۳:۴۰ ** بیش از چهار هزار نیروی پلیس در البرز امنیت انتخابات را برعهده دارند

فرمانده انتظامی البرز گفت: بیش از چهار هزار نیروی پلیس در این استان، امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برعهده دارند.

سردار "حمید هداوند " روز جمعه در حاشیه اخذ رای در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمهیدات لازم در بخش های انتظامی و ترافیکی برای برگزاری انتخاباتی آرام و پرشور در این استان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: پلیس این استان نیز با آمادگی کامل و مشارکت و همکاری مردم امنیت انتخابات را تأمین می کند و از عموم مردم بیدار و همیشه درصحنه انتظار می رود با حضور گرم و فعال خویش در انتخابات شرکت کنند.

ساعت ۱۳:۰۵**  حضور مردم البرز پای صندوق های رای حماسی است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اعلام کرد: حضور مردم سرافراز این استان در پای صندوق های اخذ رای چشمگیر و حماسی است.

"مرتضی ولی پوری" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این حضور باشکوه مردم استان البرز جای تشکر و قدردانی دارد.

وی ادامه داد: امروز کارکنان ادارات استان البرز نیز به همراه خانواده های خود با حضور در پای صندوق های اخذ رای در کنار مردم به خلق حماسه پرداختند.

ساعت۱۱:۳۰ ** حضور شماری از توانجویان کرج در پای صندوق های رای 

ساعت: ۱۱:۱۰ **دعوت از اصحاب فرهنگ و هنر البرز برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز از اصحاب فرهنگ و هنر برای شرکت پر شور در انتخابات امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه دعوت به عمل آورد.

"سعید جابری انصاری" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هنرمندان و فرهیختگان ، نقاشان ، طراحان ، سینماگران ، بازیگران نمایش ، هنرمندان هنرهای تجسمی ، هنرمندان موسیقی ، آهنگسازان ، خوانندگان و فعالان فرهنگ وهنر به صورت پر شور شرکت خواهند کرد .

ساعت: ۱۰:۰۰ ** پلیس فتا البرز: کاربران شایعات انتخاباتی در فضای مجازی را بازنشر نکنند 

سرهنگ " رسول جلیلیان" روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظرسنجی‌های انتخاباتی در فضای مجازی با اهداف مختلفی منتشر می‌شود و در چنین شرایطی برخی افراد با هدف سوءاستفاده از نظرات کاربران این نظر سنجی ها را منتشر می کنند.

وی اضافه کرد: کاربران برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده ، در نظرسنجی کانال‌های ناشناس و نامعتبر شرکت نکرده و به نتایج آنها نیز اهمیت ندهند.

ساعت۰۸:۲۰ ** رییس کل دادگستری البرز: تعدادی پرونده تخلف انتخاباتی در البرز ثبت شده است

به گزارش ایرنا، "حسین فاضلی هریکندی " روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق انتخابات مسجد جامع رجایی شهر کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه تاکنون فقط تعدادی کمی پرونده تخلف در دادگستری استان البرز ثبت شده است .

ساعت: ۰۸:۰۵ ** نماینده ولی فقیه در استان البرز و استاندار این استان رای خود را به صندوق انداختند

 نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با قدردانی از تلاش دست اندرکاران امر انتخابات استان برای خلق حماسی مردم گفت: حضور پر شور مردم انقلابی ایران در انتخابات نقشه های دشمنان را خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله " سید محمد مهدی جسینی همدانی" روز جمعه پس از انداختن رای خود در شعبه مصلی امام خمینی(ره) کرج افزود: انتخابات پرشور موجب تقویت ملی می شود و مردم که دل در گرو ایران قوی دارند با هر سلیقه ای در پای صندوق ها حاضر شده اند.

استاندار : کثرت نامزدهای انتخاباتی نوید بخش مشارکت بالای مردم در البرز است

استاندار البرز با بیان اینکه تهمیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در این استان فراهم است، اعلام کرد: کثرت نامزدهای انتخاباتی مجلس دوازدهم ، نوید بخش مشارکت بالای مردم البرز در این دوره از انتخابات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مجتبی عبداللهی " روز جمعه با حضور در پای صندوق اخذ رای مصلای نماز جمعه کرج افزود: از تمام رسانه های استان که با توان ویژه ای درصدد به تصویر کشیدن مشارکت مردم شریف استان هستند، نهایت قدردانی را دارم.

ساعت: ۰۷:۵۸ **تصاویری از مصلی و حسینیه امام خمینی (ره) کرج 

ساعت ۰۷:۵۵ ** حضور مجتبی عبدالهی استاندار البرز در مصلی و حسینیه امام خمینی (ره) برای شرکت در انتخابات +فیلم

ساعت ۰۷:۵۰ **حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در حسینیه و مصلای امام خمینی (ره) کرج برای شرکت در انتخابات + فیلم

** برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس ۹۹۲ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است

رییس مرکز حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس گفت: ۳۸ شعبه اخذرای در مناطق صعب العبور این حوزه انتخابیه برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری پیش بینی شده است.

رییس ستاد حوزه انتخابیه شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ نیز گفت: در مجموع ۳۴۱ شعبه اخذ رای در شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ آماده برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شده است.

استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
امروز جمعه و در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده است.

این خبر بروزرسانی می شود.....