ایرنا- کرمان- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با حضور در گلزار شهدای این شهر برای انداختن رای خود به صندوق گفت: مردم با وجود سرمای شدید هوا از اول وقت برای حضور پای صندوق های رای استقبال کردند و صف ها در استان و کشور مشاهده می شود که نوید مشارکت خوبی را می دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح جمعه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: امید است با شرایط کنونی مشارکت حداکثری در انتخابات رقم بخورد.

وی ضمن تشکر از مجموعه وزارت کشور و استانداری ها برای عمل به توصیه ها و اصول رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخابات و توجه به مقوله های سلامت، رقابت و امنیت انتخابات گفت: نتیجه این شرایط می شود مشارکت که امروز به وسیله مردم رقم می خورد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به وضعیت تبلیغات نامزدها در استان گفت: وضعیت رقابت انتخاباتی که در استان در هفته تبلیغات دیدیم، رقابتی ترین نوع خود بعد از انقلاب بود که شاهد بودیم همراه با سلامت و تامین امنیت برگزار شد.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم نامزدهایی که رای می آورند در راستای اهداف نظام و ارزش های اسلامی حرکت کنند و وعده هایی که داده اند را در راستای نمایندگی خود جامه عمل بپوشانند.

امام جمعه کرمان گفت: توصیه می کنیم مردم هرچه زودتر در نیمه نخست روز پای صندوق ها حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز در استان کرمان شروع شد.

استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در قالب ۹ حوزه انتخابیه و سه صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان میزبان شهروندان است که یک شعبه مربوط به اقلیت های مذهبی و ۹۶۰ شعبه نیز سیار است.

تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر رای اولی هستند.

۲۶۰ نفر در صحنه انتخابات مجلس این استان پس از انصراف ها باقی ماندند که با یکدیگر برای ۱۰ کرسی به رقابت می‌پردازند.

همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز با رقابت ۶ نامزد در کرمان برای تصاحب سه کرسی جریان می گیرد.