اصفهان – ایرنا – فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای شروع رای‌گیری تاکنون هیچ مشکل امنیتی در سطح استان گزارش نشده و رأی گیری از مردم در سایه برقراری امنیت و آرامش کامل در حال انجام است .

به گزارش ایرنا، حمید علینقیان‌پور روز جمعه در حاشیه بازدید از یکی از شعبه‌های اخذ رأی شهر اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: تمام حوزه‌های انتخابیه در سراسر استان زیر چتر امنیت پلیس قرار دارند و وضعیت آنها بصورت لحظه به لحظه رصد می‌شوند.

وی اظهار داشت: نیروهای پلیس هم هوشیارانه و مُقتدرانه در صحنه حضور دارند و اجازه نخواهند داد هیچ فرد یا گروهی نظم و امنیت حوزه‌های انتخابیه در شهرها و روستاهای استان را برهم بزند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به حضور گسترده مردم در نخستین ساعات برگزاری انتخابات گفت: مردم اصفهان همیشه نشان داده‌اند که پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب خود ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در صحنه‌های مختلف حضور داشتند و همیشه نشان دادند که پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و هیچکس و هیچ چیزی نمی‌تواند بین آنان و انقلابشان جدایی بیندازد.

رییس پلیس استان اصفهان افزود: انتخابات جدای از اینکه یک حق قانونی است و همه باید از این حق خود در راه توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور استفاده کنند، جنبه حیاتی نیز برای کشور دارد و باعث نقش بر آب شدن دسیسه‌های دشمنان نظام شده است و می‌شود.

وی تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، هر کس خواهان استقلال، عزت، سربلندی و اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف است باید در انتخابات شرکت کند.

فرمانده انتظامی اصفهان با دعوت از مردم برای حضور گسترده در انتخابات گفت: از شهروندان بویژه هم استانی‌ها دعوت می‌شود تا مانند همیشه با نیروهای خدوم خود در نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و هرگونه مورد مشکوک و موضوعات امنیتی و تحرکات افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت انتخابات را دارند را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ اعلام کنند تا بسرعت رسیدگی و با مُخلان نظم و امنیت برخوردهای قانونی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، در انتخابات امسال ۷۳۹ داوطلب انتخابات مجلس تایید شدند که پس از انصراف تعدادی از آنها، امروز ۶۱۵ نفر ( ۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

۱۱ نامزد نیز در اصفهان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به رقابت می‌پردازند.
سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شُعبه‌های اخذ رای استان اصفهان ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.