رای مردم در حکمرانی دینی، مهم اما غیرقابل پیش بینی است

اصفهان-ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: رای مردم در نظام حکمرانی دینی یک اصل مهم است؛ از این رو گاهی در انتخابات‌ اتفاقاتی رقم می‌خورد که قابل پیش‌ بینی نیست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی روز چهارشنبه در نشست برخط «جهاد تبیین با موضوع انتخابات ریاست‌ جمهوری» افزود: هنر امام خمینی(ره) این بود که در نظام حکمرانی کشور با رویکرد جمهوریت حرکت کرد و بعنوان یک کنشگر سیاسی، مردم را به صحنه آورد.

وی با بیان اینکه در نگاه حکومت اسلامی اگر می‌خواهیم خداداری کنیم، باید مردمداری پیشه کنیم، افزود: جمهوریت و اسلامیت پایه های اصلی حکومت اسلامی است و بر این اساس انقلاب نیز بر مبنای شعار«نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» شکل گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: جمهوریت به این معناست که مردم حکومت را بپسندند، بنابراین در چنین نظامی آنچه برجسته و تبدیل به یک اصل می شود، مقوله «خدمت به خلق» است.

وی سفرهای استانی و ایجاد ارتباط با اقشار مردم را یکی از مصداق های مردمداری در حکمرانی اسلامی دانست.

طاهری ادامه داد: در نظام اسلامی علاوه بر شاخصه ولایت فقیه، عنصری به‌ نام بیعت داریم که مصادیق آن شرکت در آیین های سیاسی، مذهبی و ملی از جمله انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش ایرنا، این نشست تخصصی به همت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان برگزار شد.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری انتخابات برگزار و چهاردهمین دولت جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha