خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات سبب تقویت نظام اسلامی ، خوشحالی دلبستگان به نظام و ناامیدی دشمنان می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد افزود: راستگویی، حفظ امانتداری و وفای به عهد و پیمان نشانه انسان های باتقواست و ما با پیشوایان معصوم، امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدای والامقام و جانبازان عهد و پیمان داریم که مسیر نورانی اسلام و جهاد و عدالت راه در پیش بگیریم.

وی اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از مهر ماه و سپس ثبت نام ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد و حدود ۹ ماه است که فضای کشور ما را بحث انتخابات به خود اختصاص داده است ، از مردم که در این مقطع حساس برای سربلندی و عزت ایران اسلامی پای صندوق رای رفته اید، سپاسگزاری و این اقدام یک عبادت اجتماعی محسوب می شود.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه شرکت در انتخابات به قصد سربلندی کشور و اهمیت دادن به سرنوشت و امور مردم و ایران اسلامی است، ادامه داد: از کسانیکه بعنوان داوطلب این انتخابات وارد عرصه شده و خود را در معرض انتخاب مردم قرار و برای رضای خداوند و خدمت رسانی به این صحنه وارد شدند و در این فرایند موازین اسلامی و قوانین انتخابات را رعایت و بر شور و شعور انتخاباتی افزودند، تشکر و قدردانی می شود.

شاهرخی با تشکر از تمام عوامل و نیروهای امنیتی که در راستای چهار راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری تلاش دارند، افزود: فعالیت نیروهای انتظامی بسیج و سپاه که کار حفظ امنیت و برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و با آرامش در کنار سازمان های قضایی و امنیتی هستند، قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: مشارکت حداکثری سبب تقویت نظام اسلامی است و دلبستگان به نظام اسلامی را در داخل و خارج از کشور مسرور و خوشحال و سبب یاس و ناامید دشمنان می شود ف از همه افرادیکه تاکنون در پای صندوق های رای حاضر نشده اند ، می خواهیم در این فرصت باقی مانده مشارکت کنند.

امام جمعه خرم آباد گفت: مجلس شورای اسلامی ۲ وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت بر عهده داشته و در رشد و پیشرفت کشور نقش فوق العاده ای دارد ، بنابراین کسانیکه انتخاب می شوند ، باید شایسته ترین افراد در تعهد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه باشند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: این افراد باید با درک اولویت ها و با کار کارشناسی قانون وضع کنند و در این صورت یک مجلس قوی و کارآمد خواهیم داشت که منافع چنین مجلسی به امت اسلامی و مردم خواهد رسید.

وی اظهار داشت: انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی است که هر چهار راهبرد مقام معظم رهبری یعنی مشارکت حداکثری، امنیت، سلام و رقابت همراه با رفاقت را محقق سازد و مردم در ایم مسیر وظیفه خود را انجام می دهند و تلاش جدی برای امنیت انتخابات نیز صورت گرفته است و بیادهر چه بیشتر ادامه یابد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: اگر افرادی بخواهند در امنیت انتخابات ایجاد اخلال کنند ، حتما دستگاه های امنیتی و قضایی به وظیفه خود عمل و مسامحه ای در این رابطه نباید صورت گیرد.

شاهرخی گفت: مجریان ، بازرسان ، ناظران و عوامل انتخابات با دقت کامل و تمام بر فرآیند سلامت انتخابات نظارت و برای مردم شفاف سازی کنند و از رای دادن تا شمارش آرا راهبرد سلامت انتخابات را مراقبت کنند.

وی افزود: ایجاد خدشه در روند سلامت انتخابات حرام شرعی و گناهی نابخشودنی و بر کمیته رصد و پیگیری تخلفات انتخاباتی واجب است بدون هر گونه اغماضی با تخلفات و افراد خاطی برخورد قانونی کنند و ذره ای در مورد سلامت و امنیت انتخابات کوتاهی نشود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: هرکسی بیشترین آرا را به دست آورد و از سوی مراجع قانونی مورد تایید قرار گرفت ، نماینده نماینده حوزه انتخابیه، مردم استان و ملت ایران است و این شور و شعور انتخاباتی در بین مردم باید به شکل دیگری استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام شاهرخی اضافه کرد: مردم استان باید بر کار نمایندگان نظارت و در انجام وظایفشان آنها را یاری دهند و نیازهای اولویت دار حوزه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی را مطالبه کنند.

وی اظهار داشت: مردم همانگونه که در این ایام تجمع و اجتماع داشتید بعد از انتخابات در مساجد و مکان های عمومی اجتماع و پیگیر رشد و پیشرفت باشید ، قابل قبول نیست نمایندگان یک استان در قالب مجمع نمایندگان بصورت مفید و موثر پیگیر امور استان نباشند و ۲ نماینده در یک شهر با هم هم افزایی نداشته باشند و امور شهر را با هم پیگیری نکنند.

وی تاکید کرد: نباید نمایندگان یک شهر با هم تقابل کنند تا حدی که تقابل آنها بین همه وزرا و وکلا مشهور باشد و این در شان استان لرستان نیست و این شور و شعور انتخاباتی باید بعد از این نیز به شکل و شیوه دیگری ادامه پیدا کند.