خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: جمهوری اسلامی برخاسته از انتخاب مردم بوده و نهادهای اصلی و قانونی نظام براساس انتخاب ملت شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات لرستان مستقر در محل استانداری بیان کرد: انتخابات، مسالمت آمیزترین روش برای انتقال مسوولیت ها به افراد است چراکه اگر عده ای مادام در مسوولیت باشند چرخه نخبگانی در کشور محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه استمرار جمهوری اسلامی با انتخاب مردم است تصریح کرد: کشور بدون انتخابات به هرج و مرج می رود و اگر مسولیت در اختیار قشر خاصی باشد استبداد ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: انتخابات به عنوان یک اصل اصیل در نظام جمهوری اسلامی پذیرفته و ثابت شده است هر آنچه مردم تمایل کنند همان محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه در بصیرت دهی اقشار مختلف مردم سهیم است گفت: حدود ۹ ماه بحث انتخابات فضای کشور را فرا گرفته و مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت در رقابتی همراه با رفاقت مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: مجلس شورای اسلامی برای قانون گذاری ، نظارت، تحقیق و تفحص است و باید کسانی در این عرصه باشند که از شایستگی لازم برای اشراف بر تشخیص اولویت و نیازهای مردم برخوردار باشند و راه های رسیدن به مقصد را بدانند.

وی ادامه داد: در لرستان صنعت تعطیل، بیکاری و مشکلات معیشتی داریم و باید مجموعه نمایندگان همراه و همدل باشند و حتی دیگر استان‌ها را نیز همراه کنند.

وی با اشاره به اینکه لرستان بعد از جنگ تحمیلی به این سمت سوق داده شد افزود: اکنون استمداد می طلبم که این شور و شعور مردم در ستادهای تبلیغاتی زنده نگه داشته و ترکیب مطالبه گری مبتنی بر منطق و کارشناسی برپا شود و وعده های انتخاباتی را مطالبه کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مرتبط شدن با فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان بسیار مهم است تا مطالبات حقیقی مردم استان را دنبال کنیم تا نمایندگان مجمع مفید و تاثیرگذاری برای سرنوشت مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: گفتمان تحول در لرستان شکل گرفته است و این تحول باید همراه با جهش باشد چراکه مردم به دنبال تغییر، تحول و رشد مطلوب هستند.

وی افزود: همچنین اکنون انتخاب خوب مجلس خبرگان رهبری در انتخاب مقام معظم رهبری را مشاهده می کنیم که نظام سلطه اعتراف می کند هر کجا وارد شدیم و ایران حضور داشت موفق نشدیم.