گرگان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات گلستان مشارکت مردم استان در انتخابات را ستودنی خواند و گفت: در حال حاضر حوزه انتخابیه شرق گلستان (مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه) پیشتاز مشارکت در این رویداد است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان اظهار کرد: بعد از حوزه انتخابیه شرق گلستان، به ترتیب حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول، حوزه انتخابیه غرب گلستان(کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، حوزه رامیان و آزادشهر، حوزه انتخابیه گنبدکاووس و سپس حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا بیشترین مشارکت مردمی را به ثبت رساندند.

رییس ستاد انتخابات گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان تاکنون مشارکت مردان ۲۲.۸ درصد و زنان ۲۴.۲۱ درصد بوده است.

مهاجر با بیان اینکه گلستان جزو استان‌های پیشرو و جزو پنج استان اول کشور در مشارکت مردمی است از مردم فهیم و انقلابی گلستان که همواره پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بودند قدردانی کرد.

وی به بداخلاقی انتخاباتی از جمله خرید و فروش رای اشاره کرد و توضیح داد: در راستای پیشگیری از این تخلفات، هماهنگی خوبی بین جامعه اطلاعاتی، انتظامی و دستگاه قضا صورت گرفته و به دنبال آن شناسایی، رصد، اقدام به موقع و برخورد قضایی و انتظامی انجام شده است.

رییس ستاد انتخابات گلستان در پایان از مردم خواست گزارش‌های خود مبنی بر تخلفات انتخاباتی از جمله خرید و فروش رای به شماره ۱۱۰، ۱۱۴، ۱۱۳ گزارش کنند.

مهاجر با اشاره به تعطیلی مدارس گلستان در ۱۲ اسفند، گفت: مدارس گلستان در روز یکشنبه ۱۳ اسفند به صورت حضوری برگزار می‌شود.

طبق گزارش ستاد انتخابات گلستان، در این استان یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که این تعداد را ۷۱۷ و ۷۷۶ نفر مرد و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر زن تشکیل می‌دهند.

گلستان هفت نماینده از ۶ حوزه انتخابیه استان در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند در گلستان آغاز شد.