تهران- ایرنا- یک کارشناس عرب در امور گروه‌های اسلامی به صلابت رزمندگان مقاومت فلسطین در برابر نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و وضعیت آنها را با گذشت یکصد و پنجاه روز از جنگ، عالی توصیف کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، «کمال حبیب» کارشناس امور گروه‌های اسلامی با اشاره به پایداری مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران در غزه گفت: مقاومت همچنان استوار است و ضربات مهلکی به دشمن صهیونیست در منطقه «الزیتون» در شهر غزه وارده کرده است.

وی افزود: مقاومت اسناد اطلاعاتی جدیدی در اختیار دارد که آن را قادر می‌سازد که همه مسیرها را بداند و در حال حاضر نبردی با ارتش رژیم صهیونیستی از فاصله صفر یا پشت خطوط مقدم دشمن دارد.

این کارشناس بیان کرد: مقاومت همچنان شهرک های صهیونیست نشین را از شمال غزه هدف قرار می‌دهد. توان مقاومت برای سازگاری با اوضاع نبرد و مقتضیات جدید آن عالی است.

وی تصریح کرد: فرماندهی مقاومت و زیرساخت‌های آن در بهترین شرایط خود قرار دارد و این امر با وجود همه اقدامات فریبکارانه، خیانت های برخی حکام عرب، فشارهای آمریکا و اقدامات وحشیانه و غیراخلاقی و جنایتکارانه نظامی اشغالگران است.

این تحلیلگر بیان کرد: پس از مقاومت، قهرمان ملت پایدار غزه و جوانان کرانه باختری و سراسر فلسطین هستند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در مقابل، رزمندگان مقاومت فلسطین در نبرد تمام عیار خود با ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۵۰ روز اخیر تلفات و خسارت های زیادی به این رژیم وارد کرده اند.