۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85407986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیر کل فائو: تجاوز به غزه فورا متوقف شود

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷
کد خبر: 85407986
مدیر کل فائو: تجاوز به غزه فورا متوقف شود

تهران- ایرنا- مدیر کل سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) خواستار توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه مصری الشروق، «شو دونیو» امروز (دوشنبه) در سی و هفتمین کنفرانس منطقه ای فائو در خاورمیانه و شمال آفریقا در اردن گفت: کنفرانس کنونی در سایه چالش های مهم منطقه ای و جهانی برگزار می شود.

مدیر سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تاکید کرد: منطقه با شرایط بسیار دشواری مواجه است و جنگ در غزه، مهم ترین مشکل کنونی در منطقه و بسیار مایه نگرانی است.

دونیو با تقدیر از اردن برای برگزاری این کنفرانس، اظهار امیدواری کرد اجلاس منطقه ای کنونی منجر به نتایج مطلوبی در چارچوب تلاش های فائو در زمینه رویارویی با چالش های غذایی شود.

«بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن نیز در این کنفرانس تاکید کرد: کنفرانس منطقه ای فائو در شرایط بسیار دشواری اعم از انتشار کرونا، آغاز جنگ اوکراین و تجاوز اسرائیل به نوار غزه برگزار می شود که این امر، نیازمند همکاری منطقه ای و بین المللی برای مقابله با آن و همچنین تلاش مشترک برای تحقق اهداف توسعه و تامین امنیت غذایی است.

نخست وزیر اردن ضمن تاکید بر ضرورت توقف تجاوز به غزه، اظهار امیدواری کرد که کنفرانس کنونی فائو در زمینه رویارویی با چالش های کنونی در منطقه به ویژه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت ده ها هزار فلسطینی، انتشار قحطی و گرسنگی، دشواری دستیابی به آب، غذا، دارو و امکانات زندگی برای فلسطینی ها در این باریکه شده است، اقدام کند.

الخصاونه تصریح کرد: تنها راه حل برای تحقق امنیت برای همگان، برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha