اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: متوسط بارش‌های سال زراعی جاری این استان( اول مهرماه امسال) تاکنون نسبت به بلندمدت ۲۰ درصد کمتر است.

رضا مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۲۷ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: سامانه بارشی فعالی که تا روز گذشته ( سه‌شنبه) در استان مرکزی فعال بود از استان خارج و به دلیل افزایش پایداری جو، پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی تا ظهر پنجشنبه افزایش دارد که موجب کاهش کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق صنعتی استان در برخی از ساعات می‌شود.

وی بیان کرد: آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای پنجشنبه و جمعه، امواج کم دامنه تراز میانی جو از استان عبور می‌کند که موجب افزایش ابر و برخی بارش ها بصورت باران یا برف در مناطقی از استان بویژه در نواحی شمال و نوار غرب استان خواهد شد.

وی بیان کرد: سرعت وزش باد از روز پنجشنبه تا روزهای ابتدایی هفته آینده افزایش پیدا می‌کند و در برخی از نقاط شدید است.

معاون توسعه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: میانگین دمای هوا در استان بطور نسبی تا صبح امروز ( چهارشنبه) کاهش داشت اما در روزهای پیش‌رو، روند افزایشی دارد.

۱۲۷ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری( اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.