استان مرکزی یخبندان می‌شود

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در نقاط مختلف این استان تا صبح جمعه ۱۱ اسفندماه، ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد سردتر می‌شود.

رضا مرادی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از تقویت فعالیت سامانه بارشی طی ساعات بعدازظهر تا اواخر وقت امشب ( چهارشنبه) است که موجب تداوم بارش برف در همه مناطق استان می‌شود.

وی بیان کرد: پس از آن و در ساعات بامداد و صبح فردا (پنجشنبه) به تدریج سامانه بارشی از استان مرکزی عبور می‌کند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با عبور این سامانه بارشی و ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی، دمای هوا کاهش محسوسی پیدا می‌کند، بطوریکه کمینه دمای هوا در سردترین ساعات بامداد و صبح جمعه به کمترین مقدار خود می‌رسد و در مناطق مختلف بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد سردتر می‌شود و سرمای شبانه با شدت کمتر تا صبح شنبه تداوم دارد.

مرادی اظهار کرد: اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی به دلیل کاهش محسوس دما و یخبندان هشدار زرد صادر کرده است.

وی گفت: به دلیل برودت هوا و وجود رطوبت، تا روز شنبه پدیده مه در مناطق مستعد استان مرکزی پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: همچنین به دلیل افزایش پایداری و سکون نسبی جو و وارونگی دما پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی از پنجشنبه شب تا روز یکشنبه در استان افزایش پیدا می‌کند که موجب کاهش کیفیت هوا در برخی از ساعات در اراک و سایر مناطق صنعتی می‌شود.

بیش از ۱۱۴ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری،( اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به وقوع پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha